میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

با این خوراکی‌ ها سردردتان را تسکین دهید!

سردرد، جزء مشکلات شایعی است که همه افراد کم‌وبیش آن را تجربه کرده‌اند. البته این مسئله در بعضی افراد به‌حدی شدید می‌شود که در انجام فعالیت‌های روزمره شان اختلال ایجاد می‌کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

گرچه خواب کافی، پرهیز از سرما و گرمای شدید و کنترل استرس نقش مهمی در پیشگیری و تسکین سردرد دارد اما نمی‌توان تاثیر تغذیه را نادیده گرفت.

بعضی از خوراکی‌ها به‌دلیل خواص ضدالتهابی در بهبود سردردهای شدید و مکرر موثر هستند که گنجاندن آنها در رژیم غذایی به‌خصوص برای مبتلایان به میگرن توصیه می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی موثرترین های آنها اشاره خواهیم کرد.

ریواس
براساس مطالعات، ریواس جزء خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که در پیشگیری و تسکین سردرد نقش دارد. ریواس حاوی ترکیبات طبیعی مانند آنتوسیانین‌هاست که به پیشگیری از التهابات کمک کرده و خونرسانی به سر را تسهیل می‌کند و در نتیجه می‌تواند سردرد را تسکین دهد. به‌علاوه، ریواس حاوی منیزیم و ویتامینC است که برای حفظ سلامت مهم بوده و مانع از بروز میگرن می‌‌شود. مصرف ریواس در کاهش استرس به‌عنوان یکی از عوامل شایع بروز میگرن نیز مفید است.

عدس
عدس حاوی قندهای پیچیده است که انرژی را بالا می‌برد و مانع از افت قند خون که عامل مهم سردرد است، می‌شود. عدس همچنین منبع غنی از فیبرهاست که به بهبود گوارش کمک می‌کند و مانع از مشکلات گوارشی زمینه‌ساز سردرد می‌شود. عدس حاوی مقدار بالایی اسید فولیک است که عملکرد مطلوب مغز را تسهیل کرده و سطح سروتونین را افزایش می‌دهد و از این جهت در پیشگیری و تسکین سردرد موثر است.

نارگیل
نارگیل نوعی اسید چرب اشباع‌شده به‌نام لوریک اسید دارد که خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مرتبط با سردرد کمک می‌کند. استفاده موضعی از روغن نارگیل نیز در قسمت‌های دردناک سر به‌دلیل خواص مسکن توصیه می‌شود. نارگیل به‌دلیل وجود اسیدهای چرب با زنجیره متوسط خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و با افزایش سطح انرژی نیز همراه است.

کینوآ
کینوآ یکی از غلات کامل بدون گلوتن است و منبع غنی از منیزیوم محسوب می‌شود که باعث شل‌شدن عضلات می‌شود و فشارهای ناشی از آن مانند سردرد را بهبود می‌بخشد. کینوآ سرشار از فولات است که در بهبود عملکرد اعصاب نقش دارد و در پیشگیری از حمله‌‌های سردرد ناشی از استرس و اضطراب موثر است. این دانه‌های مغذی حاوی اسیدهای ضروری برای تعادل هورمونی است و از این نظر نیز می‌تواند در پیشگیری و تسکین سردرد مفید باشد. کینوآ را می‌توان همراه صبحانه یا با میوه و ماست به‌عنوان میان‌وعده میل کرد.

خرما
خرما خوراکی عالی برای بهبود سردرد است زیرا ترکیبات مختلفی مانند اسید فنولیک، فیتواسترول‌ها و فلاونوئیدها دارد که خواص ضدالتهابی داشته و در تسکین کشیدگی عضلات گردن و عامل سردرد موثر خواهد بود. خرما همچنین به‌دلیل پلی فنول‌ها و مقدار فراوان ویتامین‌های A وE تاثیر آنتی‌اکسیدانی مطلوبی دارد و به مقابله با عفونت‌های ویروسی زمینه‌ساز سردردهای شدید کمک می‌کند. افزودن خرما به انواع دسر، اسموتی و حتی غذاها موجب تقویت سیستم ایمنی شده و از بدن در برابر بسیاری بیماری‌ها محافظت می‌کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا