میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

این موجودات عجیب حاصل جفت‌گیری گرگ و سگ هستند!

گرگاس تقریباً به طور انحصاری نتیجه مداخله انسان در تعاملات سگ و گرگ هستند. به گفته کارشناسان، در طبیعت، امکان به وجود آمدن گرگاس بسیار نادر است، زیرا گرگ‌ها حیواناتی سرزمینی و تک‌همسر هستند.

تبلیغ در عصر ترکیه

«سگ‌گرگ» یا «گرگاس» از سگ‌سانان است که ترکیبی از اصل و نسب گرگ و سگ دارد. ظاهر سگ مانند و بسیار منحصر به فردشان نگهداری از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. با این حال، داشتن یک گونه حاصل جفتگیری سگ و گرگ چالش برانگیز است، زیرا آن‌ها حیوانات بزرگی هستند که اگر به درستی از آن‌ها مراقبت نشود، می‌توانند تهاجمی شوند.

گرگاس که به آن‌ها هیبرید گرگ-سگ نیز گفته می‌شود، حیواناتی هستند که بخشی گرگ و بخشی سگ هستند. هر دو گونه در گذشته تکاملی مشترکی دارند و از نظر فیزیکی و رفتاری بسیار شبیه به هم هستند. این اصل و نسب مشترک به آن‌ها اجازه می‌دهد که تداخل داشته باشند، به این معنی که تولید مثل آن‌ها مثمر ثمر است.

جالب است بدانید که استانداردی برای نژاد گرگاس وجود ندارد؛ یک هیبرید گرگ-سگ ویژگی‌های سگ را نسبت به گرگ، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر رفتاری از خود بروز می‌دهد.

گرگاس تقریباً به طور انحصاری نتیجه مداخله انسان در تعاملات سگ و گرگ هستند. به گفته کارشناسان، در طبیعت، امکان به وجود آمدن گرگاس بسیار نادر است، زیرا گرگ‌ها حیواناتی سرزمینی و تک‌همسر هستند. به این ترتیب، آن‌ها معمولا به سگ‌هایی که در نزدیکی آن‌ها یا قلمروشان هستند واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. این جاندار از نظر اندازه، بسته به اصل و نسب آن‌ها متفاوت هستند، اما یک اتفاق خوشایند و خوب این است که آن‌ها از نظر اندازه شبیه سگ‌های بزرگ هستند. همچنین طول عمر آن‌ها بین ۱۲ تا ۱۴سال است.

بسیاری از مردم برای اهداف امنیتی به دنبال یافتن ترکیبی از گرگ و سگ هستند، زیرا معتقدند که یک گرگ بهتر از یک سگ معمولی می‌تواند از آن‌ها دفاع کند. برخی دیگر نیز برای ظاهر این جاندار چنین قصدی دارند. با این حال، گفته شده این حیوان که حاصل جفتگیری سگ و گرگ است همیشه انتظارات را برآورده نمی‌کند. در واقع، گرگاس معمولاً حیوانی نگهبان نسبت به بسیاری از نژاد‌های سگ نیست. به علاوه، گرگ‌ها حیوانات اهلی نیستند، به این معنی که گرگاس معمولاً به اندازه سگ‌ها دوستانه و مطیع نیست.

با کمال تعجب، گفته شده گرگاس‌ها حیواناتی خجالتی هستند. در واقع، کارشناسان اشاره می‌کنند که آن‌ها تمایلات نو هراسی دارند، به این معنی که از تجربیات جدید می‌ترسند. این خلق و خوی مشخص گرگاس، آن‌ها را مستعد استرس می‌کند، که می‌تواند از نظر جسمی و روحی به حیوان آسیب برساند.

همچنین طبیعت نیمه وحشی آن‌ها را به حیواناتی عجیب و غریب تبدیل می‌کند که شرایط زندگی خاص و پیچیده‌ای دارند.

آیا گرگاس تهدیدی برای انسان است؟
در حالی که سگ‌ها به خوردن تقریباً هر چیزی که در بشقابشان می‌گذارید معروف هستند، گرگاس‌ها بیشتر حیواناتی گوشتخوار هستند، در اثر گرسنگی به محیط زندگی انسان نزدیک میشوند و خوی وحشی خود را نشان می‌دهند.

گرگاس‌ها در استان‌های شمال غربی و جنوب مرکزی ایران نیز دیده می‌شوند. زاد و ولد بسیار بالای آن‌ها موجب شده تا جمعیت آن‌ها در ایران به سرعت روبه افزایش باشد، زیرا گرگاس‌ها در هر بارداری ۱۶ توله به دنیا می‌آورند که رقم شگفت انگیزی می‌باشد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا