میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

این سبزی را برای حفظ سلامت کبد مصرف کنید

بر اساس طب سنتی طبع پیازچه گرم و خشک است. پیازچه خواص و فواید درمانی فراوانی دارد.

تبلیغ در عصر ترکیه

از دیگر خواص پیازچه می‌توان به کمک به حفظ سلامت کبد اشاره کرد. پیازچه منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گوگردی است و از طریق آن‌ها موجب خنثی سازی و کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن شده و علاوه بر این موجب کاهش خطر رسوب چربی در کبد و درنتیجه از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند.

خواص درمانی پیازچه
بر اساس طب سنتی طبع پیازچه گرم و خشک است. پیازچه خواص و فواید درمانی فراوانی دارد. این خواص درمانی بی‌نظیر پیازچه ناشی از این است که پیازچه حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها، ویتامین‌ها ازحمله ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، اسید فولیک، مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، سلنیوم و روی است. در ادامه به بررسی برخی از خواص پیازچه می‌پردازیم.

مضرات پیازچه
پیازچه در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که دارد ممکن است عوارض جانبی نیز داشته بلشد. پیازچه ممکن است در برخی از افراد منجر به بروز حساسیت و آلرژی شود که علائم حساسیت به پیازچه شامل تنگی نفس، استفراغ، خس خس سینه، خارش یا سوزش پوست هستند. میازچه دارای ویتامین K بوده و از این رو ممکن است باعث بروز تداخل دارویی با داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین شود. طب چینی معتقد است که پیازچه و عسل نباید با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین مادران شیرده بهتر است که از مصرف پیازچه در طول این دوران خوددرای کنند زیرا ممکن است پیازچه موجب ایجاد نفخ در نوزاد شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
صد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا