میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

اولین جنگنده ساخت ترکیه آماده پرواز

سیستم جنگ الکترونیک و سیستم ناظر الکترو اوپتیک 360 درجه ای این جنگنده را شرکت صنایع دفاعی ترکیه موسوم به آسلسان سپرده شده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

کاآن نام اولین هواپیمای جنگنده ساخت ترکیه است که پس از انجام همه مراحل آزمایشهای زمینی و حرکت روی باند برای اولین پرواز خود آماده می شود.

به گزارش عصر ترکیه، اولین هواپیمای جنگنده ساخت ترکیه با نام کاآن خود را برای پرواز آماده می کند. حداکثر سرعت این جنگنده به 2207 کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند تا ارتفاع 55 هزار پایی پرواز کند. به این ترتیب ترکیه یکی از 6 کشور جهان است که توانایی تولید جنگنده در این سطح را داراست.

کاآن دارای همه قابلتهای جنگنده های نسل 5 است. از جمله این قابلیتها دارا بودن پوشش کامپوزیتی برای رادار گریز شدن، دو موتوره بودن ، قدرت استتار بالا و دیده نشدن، مجهز به سیستمهای پیشرفته آتش و رادار دو منظوره است.

سیستم جنگ الکترونیک و سیستم ناظر الکترو اوپتیک 360 درجه ای این جنگنده را شرکت صنایع دفاعی ترکیه موسوم به آسلسان سپرده شده است.

این جنگنده قادر به حمل همزمان 8 موشک میانبرد و دوربرد است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
شبکه ان تی وی ترکیه

14 دیدگاه

  1. زنده باد، انشاالله شاهد به پرواز درآمدن و تولید انبوه آن باشیم. ایران نیز چنین مسیری را طی کند.

    1. شما فکر کن هر تیکش ساخت یه کشوره، یعنی شما شعورت نمیرسه اگه اینجوری میشد هواپیما ساخت که همه کشورهای دنیا برا خودشون هواپیما میساختن، تکنولوژی میخواد عامو ، ما ۴۰ ساله لنگ تعمیر اف ۵ و اف ۱۴ های آمریکا هستیم که اونم نتونستیم انجام بدیم ، امیدوارم ایران هم یه روزی بتونه برا خودش هواپیمای ملی بسازه

  2. یک جنگنده حداقل ده سال طول میکشه تا به تولید انبوه برسه این جنگنده مطمئن هستم از تکنولوژی چندین کشور استفاده شده ایران باید بفکر نیروی هوایی خودش باشه ترکیه داره جلو میزنه از ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا