میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های ازدواج در سال ۲۰۲۴ ترکیه

بر اساس اعلام آدم سونمز، رئیس‌ اتاق مجالس و سالن‌های عروسی استانبول (ISTDO)، با در نظر گرفتن پیش‌پرداخت‌های رزرو خدمات عروسی در سال ۲۰۲۴، احتمالا هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

تبلیغ در عصر ترکیه

روز سه‌شنبه ۲۰ فوریه، فصل عروسی در ترکیه بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود و زوج‌ها از هم‌اکنون به‌دنبال رزرو خدمات مراسم عروسی خود هستند. اِمِک کربِییک، موسس وب‌سایت Dugun.com در این‌رابطه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ بیش از ۵۰۰ هزار مراسم عروسی در ترکیه برگزار شود.

به گزارش عصرترکیه ، داده‌های سازمان آمار ترکیه نشان می‌دهد که سالانه حدود ۶۰۰ هزار زوج در این کشور ازدواج می‌کنند. در حالی‌که هزینه‌های مراسم عروسی در سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار لیر محاسبه شده بود، اما حداقل کل هزینه‌های شروع یک زندگی از قبیل تجهیز خانه، خرید وسایل، لباس عروس و داماد،‌ آرایشگاه و … از ۶۵۰ هزار لیر فراتر می‌رود. گفته می‌شود که خدمات مربوط به ازدواج در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد لیر بازار داشته است.

در حالی‌که برخی از صاحبان خدمات ازدواج پیش‌بینی کرده‌اند هزینه‌های عروسی و ازدواج در سال ۲۰۲۴ بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد، بسیاری از زوج‌های جوان از وام ۱۵۰ هزار لیری بدون بهره ازدواج به‌عنوان یک منبع کمکی مالی استفاده می‌کنند.

با استناد به قیمت‌های ارائه شده در اینترنت، حداقل هزینه برای شروع زندگی مشترک و عروسی با ۱۰۰ نفر مهمان، ۳۰ تا ۴۰ هزار لیر برای اجاره سالن، ۱۵۰ هزار لیر پذیرایی و شام، ۱۵۰ هزار لیر مبلمان، ۷۴ هزار لیر لوازم خانگی برقی و ۴۵ هزار لیر ظروف آشپزخانه و پذیرایی از مهمان در خانه را شامل می‌شود. به این هزینه‌ها، مخارج مربوط به خرید یا اجاره یک واحد مسکونی نیز اضافه می‌شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
وب‌سایت خبری SuperHaber

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا