میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

افزایش قیمت روغن زیتون در کشور یونان

در حالیکه روغن زیتون بدست آمده در دو سال گذشته در منطقه لراپترا ( Lerapetra ) ۱۲۵۰۰ تن بوده ، امسال فقط ۲۰۰۰ تن روغن زیتون در این منطقه تولید شده است و علت افزایش قیمت روغن زیتون در بازار به همین دلیل است.

تبلیغ در عصر ترکیه

به نوشته روزنامه تانه آ ( tanea) در یونان ، قیمت روغن زیتون به لیتری ۲۱ یورو (۶۹۰ لیر ترکیه ) افزایش یافت .

به گزارش عصرترکیه ، قیمت ۷۵۰ میلی لیتر از روغن زیتون فرابکر کرونایکی که از گونه ای زیتون به همین نام بدست می آید ، به ۱۵،۷۵ یورو رسیده است که در این صورت قیمت یک لیتر از آن برابر با ۲۱ یورو می باشد.

در حالیکه روغن زیتون در ماه دسامبر 2023 در ظروف ۴ لیتری به قیمت ۴۹،۹۹ یورو بفروش می رسید ، ده روز بعد از این تاریخ یعنی در ۶ ژانویه ۲۰۲۴ ، به قیمت ۶۱ یورو فروخته شد و در ظروف ۵ لیتری در همان تاریخ به قیمت ۵۸ یورو بفروش رفت.

روزنامه تانه آ اعلام کرد در حالیکه روغن زیتون بدست آمده در دو سال گذشته در منطقه لراپترا ( Lerapetra ) ۱۲۵۰۰ تن بوده ، امسال فقط ۲۰۰۰ تن روغن زیتون در این منطقه تولید شده است و علت افزایش قیمت روغن زیتون در بازار به همین دلیل است.

این قیمت باز هم افزایش خواهد یافت و در آینده ای نزدیک روغن زیتون تولید شده نه تنها نمی تواند جوابگوی نیاز بازار باشد بلکه به یک ماده غذایی نادر در سفره ها تبدیل خواهد شد .

“کرونایکی ” koroneiki نام گونه ای مرغوب از گونه های زیتون میباشد که در کشور یونان به عمل می آید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
milliyet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا