میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
جامعه

افتتاح بزرگترین کتابخانه استانبول با حضور اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه کتابخانه رامی «بزرگترین کتابخانه استانبول» گفت از سراسر جهان کتاب وارد کشورمان می‌کنیم و ویژگی تاسیس کتابخانه با بخش بین‌المللی و فعالیت‌های فرهنگی را تقویت خواهیم کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه ساختمان پادگان رامی در استانبول که پس از بازسازی و مرمت و با تغییر کاربری به کتابخانه تبدیل شده است، گفت: ما رامی را نه تنها به عنوان یک کتابخانه، بلکه به عنوان یک مرکز فرهنگی در نظر گرفتیم که در آن فعالیت‌های زیادی انجام خواهد شد.

اردوغان با اشاره به اینکه پادگان رامی که به کتابخانه تبدیل شده است، جایگاه بسیار مهمی در تاریخ 2.5 قرن اخیر کشور دارد، افزود: بازسازی این اثر تاریخی به عنوان بزرگترین کتابخانه استانبول به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این کتابخانه هر روز هفته، 24 ساعته برای دوستداران کتاب از جمله جوانان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

اردوغان گفت: گام به گام به هدف خود برای استقبال از صدمین سالگرد تاسیس جمهوری با 100 کتابخانه جدید نزدیک می‌شویم. از سراسر جهان کتاب وارد کشورمان می‌کنیم و ویژگی تاسیس کتابخانه با بخش بین‌المللی و فعالیت‌های فرهنگی را تقویت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما شبانه روز برای ترکیه‌ای کار می‌کنیم که در همه زمینه‌ها پیرو و دنبال کننده نیست بلکه پیشگام و پیشرو است. در زمینه فرهنگ نیز تنها مصرف کننده نبوده بلکه تولید کننده هم است.

اردوغان اظهار داشت که کتب نسخ خطی در کتابخانه رامی نیز غنای فرهنگی متفاوتی به این مکان خواهد بخشید.

رئیس جمهور ترکیه به همه کسانی که در ساخت و بازسازی این کتابخانه کمک کردند تبریک گفت.

گفتنی است این کتابخانه که در مساحت 51 هزار متر مربع و فضای سربسته 36 هزار متر مربع ساخته شده، بزرگترین کتابخانه استانبول خواهد بود.

بخش‌های ویژه‌ای در کتابخانه برای دوستداران کتاب در هر سنی وجود خواهد داشت، از بخش داستان‌های حماسی و زمین بازی برای کودکان 3 ساله گرفته تا کتابخانه‌های تخصصی در شاخه‌های مختلف و باغ کتاب در نظر گرفته شده است.

در این مجموعه با ظرفیت 4200 نفر، اتاق‌ بازی کودکان، سالن‌های مطالعه نوجوانان و بزرگسالان، کتابخانه‌ها و کارگاه‌ها و همچنین کتابخانه‌ ویژه هنرهای زیبا، ادبیات، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا راه‌اندازی شده است

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا