میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

اردوغان: در سیاست خارجی بین غرب و شرق تمایز قائل نیستیم

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که آنکارا در سیاست خارجی به دنبال تمایز بین غرب و شرق نیست.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در هواپیما در مسیر بازگشت از باکو گفت: ترکیه در سیاست خارجی خود به دنبال تمایز بین غرب و شرق نیست. ما به همان اندازه که به شرق نزدیک هستیم به غرب هم نزدیکیم.

اردوغان در رابطه با مناسبات ترکیه و یونان با اشاره به انتخابات مجدد در 25 ژوئن در یونان گفت: کیریاکوس میتسوتاکیس نخست‌وزیر سابق یونان بعد انتخابات با تماس گرفته و تبریک گفت. در نشست ناتو در ویلنیوس اگر احتمال دیدار باشد، مشارکت می‌کنم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ما دو کشور همسایه هستیم. ما نه در پی افزایش دشمنی‌ها بلکه در پی تحکیم دوستی‌ها هستیم. موضوع کاهش خرید تسلیحات از سوی یونان را مطرح خواهیم کرد. یعنی خواهیم پرسید که با چه هدفی این اقدامات را انجام می‌دهید؟ آمریکا بدون وقفه به شما سلاح می‌دهد، آیا این‌ها را رایگان می‌دهد؟.

اردوغان در ارتباط با مناسبات ترکیه و آذربایجان تصریح کرد: برای اتحاد و تقویت اتحاد جهان ترک به همکاری با آذربایجان ادامه می‌دهیم. خواستار ادامه روند صعودی مناسبات دو کشور از طریق سازکارهایی مانند کمیسیون مشترک اقتصادی و شورای عالی راهبردی هستیم. سازکارهای همکاری با کشورهای جهان ترک و منطقه را تقویت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در مورد احتمال مذاکرات بین جمهوری ترک قبرس شمالی و بخش یونانی‌نشین قبرس جنوبی گفت: بخش یونانی‌نشین موضع مسالمت‌آمیزی را اتخاذ کرده است. در صورت ادامه این موضع و تائید حقوق برابری حاکمیت جمهوری ترک قبرس شمالی، نشستی قابل برگزاری خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در رابطه با سیاست‌های مالی ترکیه گفت: ما به دنبال تقویت بخش مالی خود خواهیم بود و به جستجوی منابع برای حمایت از آن ادامه خواهیم داد.

اردوغان افزود: بخش بانکی ما در حال حاضر قوی است. نکته اصلی این است که مدیریت مالی را تقویت کنیم و دوباره تورم را به سرعت کاهش دهیم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا