میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سیاست

اردوغان: دختران در افغانستان باید آموزش ببینند

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه مفهومی که دختران را از یادگیری در افغانستان باز می‌دارد، غیر انسانی و غیر اسلامی است، گفت که دختران در افغانستان باید آموزش ببینند.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کنفرانس بین المللی آمبودزمان در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا گفت که مفهومی که دختران به‌ویژه زنان محجبه را از یادگیری در دانشگاه‌ها و مدارس افغانستان باز می‌دارد، غیر انسانی و غیر اسلامی است.

وی گفت: دختران در افغانستان باید آموزش ببینند. هیچ کس نباید اسلام را به ما به‌عنوان دلیل ممانعت آموزش دختران تعریف کند. اسلام چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

– تاکید بر همکاری کشورها در روند مبارزه با تروریسم

اردوغان تصریح کرد: برخی کشورهای دوست ما در ناتو، شورای اروپا یا سازمان ملل تبدیل به پناهگاه راهزنان گریخته از دست سیستم قضایی ترکیه شده‌اند.

وی در این خصوص به حوادث خشونت‌بار (پاریس) اشاره کرد و افزود: این حوادث خشونت‌بار نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به تروریست‌ خوب و بد را آشکار کرد، امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای برای آغاز روند جدیدی در مبارزه با تروریسم باشد.

– حدود 550 هزار پناهجو به خانه‌های خود بازگشتند

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به روند داوطلبانه پناهجویان سوری به خانه‌هایشان گفت که به دنبال برقراری امنیت در مناطق پاکسازی شده از تروریسم توسط ترکیه در سوریه حدود 550 هزار پناهجو به خانه‌های خود بازگشتند.

اردوغان تاکید کرد: با به ثمر رسیدن تماس‌های دیپلماتیکی که مدتی است با روسیه، سوریه ا

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا