میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

ادامه تقابل فعالان محیط زیست با نیروهای امنیتی در جنگل آکبلن ترکیه

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن فعالان محیط زیست که مانع قطع درختان جنگل آکبلن از ماشین آب پاش استفاده کردند.

تبلیغ در عصر ترکیه

شماری از اهالی روستای ایکیزکوی از توابع شهرستان میلاس در استان موغلای ترکیه که مدتی است با تحصن در جنگل آکبلن سعی می کنند مانع ادامه قطع درختان این جنگل شوند، با مداخله نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش عصرترکیه به نقل از نشریه سوزجو روزنامه منتقد دولت ترکیه ،نیروهای امنیتی برای پراکندن تجمع مردم از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کردند و بیش از 20 نفر را که دو نفر از آنها وکیل هستند بازداشت کردند. فعالان محیط زیست می گویند شرکتهای خصوصی برای توسعه معدن زغال سنگ مجاور جنگل که منبع سوخت برای نیروگاه زغالی است، می خواهند همه درختان این جنگل را قطع کنند.

تا کنون هزاران اصله از درختان این جنگل قطع شده است. این جنگل 740 هکتار است و برخی از درختان آن چند صد ساله هستند. یکی از فعالان محیط زیست که با ماشین آب پاش خیس شده بود به خبرنگار سوزجو گفت:« مسئله فقط قطع درختان نیست بلکه منبع اکسیژن و نفس ما را قطع می کنند.» یکی از روستائیان هم گفت « برای آنها سود شرکتها مهم است و مردم برایشان مهم نیست. آنها ما را در برابر نیروهای انتظامی قرار داده اند.» یکی دیگر از فعالان محیط زیست هم گفت « این کشور متعلق به همه ماست . ما از وطنمان محافظت می کنیم.»

نویسنده این گزارش در ادامه افزود در سال 2019 اردوغان می گفت نظام سرمایه داری برای پول هر کاری می کند، هر چه جنگل هست را می برند و نابود می کنند و اصلا برایشان مهم نیست چه بلایی بر سر طبیعت می آید. اکنون می بینیم که دولت اردوغان برای پول با جنگلهای ما چه می کند و چگونه محافظان جنگلها را هدف قرار می دهد. فاتح سلطان محمد پادشاه عثمانی 550 سال پیش گفته بود هر کسی یک شاخه از جنگلهایمان را ببرد سرش را می برم.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا