میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

آنفلوانزای پرنده ای اروپایی ها را به واردات تخم مرغ از ترکیه مجبور کرد

آمارها نشان می دهد تنها در 6 ماه گذشته 50 میلیون قطعه طیور در مرغداری های اروپا تلف شده یا منهدم شده اند. این مسئله سبب افزایش 75 درصد قیمت تخم مرغ در کشورهای اروپایی شده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

شیوع آنفلوانزای پرنده ای در مرغداری های اروپا از یک طرف و مشکلات تولید در روسیه سبب افزایش شدید بهای تخم مرغ و افزایش واردات تخم مرغ از ترکیه شده است.

به گزارش عصر ترکیه ، در ماه های اخیر کشورهای زیادی سراغ واردات تخم مرغ و مرغ از ترکیه می روند زیرا هم اروپا دچار شدیدترین بحران آنفلوانزای پرنده ای است که بسیاری از مرغداری های این قاره را درگیر کرده و باعث انهدام میلیون ها قطعه پرنده در این مرغداری ها شده است هم روسیه به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده مرغ و تخم مرغ دچار بحران است و به علت مشکلات فصلی و مشکلات در مرغداری ها ، تولید تخم مرغ در روسیه نیز به کمترین مقدار خود رسیده است.

آمارها نشان می دهد تنها در 6 ماه گذشته 50 میلیون قطعه طیور در مرغداری های اروپا تلف شده یا منهدم شده اند. این مسئله سبب افزایش 75 درصد قیمت تخم مرغ در کشورهای اروپایی شده است.

در روسیه نیز قیمت تخم مرغ 45 درصد افزایش داشته است. این بحران البته به نفع بازار تولید مرغ و تخم مرغ ترکیه بوده است و صادرات این کشور را افزایش داده است.

در خود ترکیه نیز قیمت تخم مرغ در چند ماه اخیر دستکم 50 درصد افزایش داشته است. البته برخی آن را نتیجه تورم موجود می دانند و برخی نیز بخشی از آن را نتیجه افزایش صادرات می دانند.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ ترکیه در این خصوص تاکید کرد کشورش ظرفیت تولید بالای مرغ و تخم مرغ و صادرات به حدود 40 کشور را دارد.

هم اکنون ترکیه ظرفیت تولید 135 میلیون عدد تخم مرغ در روز را دارد که 21 درصد آن صادر می شود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
تورکیه گازتسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا