میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

آمار جدید: 31643 کشته در زلزله ترکیه / 80 هزار مجروح و میلیون ها بی خانمان

بروز شده در ساعت 13 روز 24 بهمن 1401

تبلیغ در عصر ترکیه

تعداد کشته های زلزله ترکیه به عدد 31 هزار و 643 نفر نفر رسید. مجروحان نیز 80 هزار و 278 نفر هستند.

به گزارش عصر ترکیه، نکته قابل توجه این که در روزهای اول، آمار مجروحان سرعت بیشتری از آمار کشته ها داشت ولی با گذشت یک هفته از وقوع زلزله، افراد مجروح کمتری پیدا می شوند و عمده کسانی که از زیر آوار بیرون کشیده می شوند، جان خود را از دست داده اند. تنها هر از گاهی خبری از نجات معجره آسای افرادی انگشت شمار به گوش می رسد.

رسیدن تعداد کشته ها به مرز 32 هزار نفر، نشان می دهد که میزان تلفات بسبار بیشتر از برآوردهای اولیه است و معلوم نیست در چه عددی متوقف شود؛ هر چند تا این لحظه نیز با بزرگ ترین فاجعه انسانی قرن ترکیه مواجهیم.

هر چند کمک های مردمی، دولتی و بین المللی، نیازهای اولیه مردم زلزله زده به چادر و لباس را تا حدودی رفع کرده است اما استمرار غذا رسانی، مداوا و نیز تامین نیازهای اولیه بهداشتی مانند دستشویی و نیز تسریع در آواربرداری برای مشخص شدن سرنوشت مفقودان این فاجعه، مهم ترین اولویت های زلزله زده هاست.

در زلزله ترکیه حدود یک میلیون بنای تک واحده تا چند طبقه به طور کامل تخریب شده یا دچار آسیب شده اند. بدین ترتیب، هر چند آمار کشته ها و مجروحان تا این لحظه 112 هزار نفر است اما میلیون ها شهروند، بی خانمان شده اند.

در سوریه نیز سه هزار و ۵۷۴ نفر قربانی زلزله شده و جان شان را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هم گزارش داده که حدود ۲۶ میلیون نفر متحمل آسیب‌های ناشی از زمین‌لرزه شده‌اند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا