میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

آغاز ساخت بیش از 2 هزار خانه‌ برای زلزله‌زدگان در مناطق روستایی حتای

ساخت بیش از 2 هزار خانه مسکونی در مناطق روستایی استان حتای برای رفع نیاز به مسکن زلزله‌زدگان زلزله 6 فوریه سال جاری آغاز شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

طبق اعلام اداره کل امور ساختمانی وزارت محیط‌زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه احداث 2 هزار و 283 خانه روستایی برای زلزله‌زدگان استان حتای که خانه‌هایشان در زلزله 6 فوریه سال جاری تخریب شده‌اند، آغاز شد.

پس از طی مراحل مناقصه از سوی وزارت فوق، ساخت 2 هزار و 283 خانه روستایی در سطح استان حتای توسط شرکت پیمانکار با معماری محلی و با طرح یک طبقه‌ای برای رفع نیازهای زلزله‌زدگان آغاز شده است.

از سوی دیگر، اسکلت بتنی باز اول ساخت و ساز 25 خانه از 47 خانه‌ روستایی در حومه شهرستان آلتین‌اوزی این استان که ‌‌‌‌17 آوریل احداث آنها آغاز شده بود، به پایان رسیده است.

این خانه های روستایی، یک طبقه‌ای با متراژ 124 متر مربع و 3 اتاقه هستند پس از اتمام کار دکوراسیون و محوطه سازی به زلزله‌زدگان واگذار می شود.

مصطفی ماستلی استاندار حتای به خبرنگار آناتولی در این زمینه گفت که آنها پس از وقوع زلزله امسال کار فشرده‌ای را برای بازسازی مرکز شهر و محله‌های روستایی آغاز کرده اند.

مساتلی افزود: “ساخت 2283 خانه روستایی در 46 محله روستایی به منظور احیای زندگی زلزله‌زدگان در سراسر استان و ادامه فعالیت های کشاورزی و دامداری بدون وقفه آغاز شده است. تلاش ما در این زمینه به سرعت ادامه دارد.

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا