میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

معرفی چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه

اگر اغلب هنگام مسواک زدن متوجه خون لابلای دندان‌های خود می‌شوید، ممکن است به عفونت لثه مبتلا شده باشید. عفونت لثه چنانچه شدید باشد، به مصرف آنتی بیوتیک نیاز است؛ آنتی بیوتیک‌هایی مثل مترونیدازول و آموکسی سیلین.

تبلیغ در عصر ترکیه

در اکثر موارد به دلیل عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان است که افراد دچار عفونت لثه می‌شوند. اگر بیشتر اوقات بعد از مسواک زدن، متوجه می‌شوید که از لثه‌هایتان خون می‌آید، ممکن است دچار عفونت لثه شده باشید. عفونت لثه اگر خیلی شدید باشد، جهت درمان آن لازم است از آنتی بیوتیک استفاده شود. بهترین چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه ترکیب دو داروی مترونیدازول و آموکسی سیلین است. در ادامه توضیجات جامع‌تری در این زمینه ارائه خواهیم داد.

بهترین چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه
فراموش نکنید که بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه توسط پزشک باید برای شما تجویز شود و بدون مشورت با پزشک به صورت خودسرانه نباید به سراغ چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه بروید. اینکه آیا شما برای درمان عفونت لثه حتما به آنتی بیوتیک نیاز دارید یا نه، بستگی به شدت عفونت لثه دارد. گاهی تنها با رعایت بهداشت می‌توان مشکل را بهبود بخشید. در برخی موارد نیز لازم است دندانپزشک روی دندان‌ها جرمگیری انجام دهد تا به بهبود عفونت لثه کمک شود.

عفونت لثه یا پریودنتیت در صورتی که شدید باشد، نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وجود دارد. بهترین چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه مصرف همزمان داروی مترونیدازول و قرص آموکسی سیلین با هم است. اگر با وجود مصرف این دو دارو باز هم عفونت لثه به طور کامل بهبود نیابد، لازم است از آنتی بیوتیک‌های قوی‌تری مثل سفکسیم استفاده شود. گاهی هم پزشک تشخیص می‌دهد که بهتر است آنتی بیوتیک به صورت تزریقی مصرف شود که در این صورت آمپول پنی سیلین تجویز خواهد شد. پس هرگز خودتان نمی‌توانید تصمیم بگیرید که بهترین چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه کدام دارو است.

عفونت لثه می‌تواند علت باکتریایی داشته باشد؛ به همین دلیل است که برای درمان آن از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

مترونیدازول و آموکسی سیلین برای درمان عفونت لثه
مترونیدازول یک آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری کاربرد دارد. اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، باکتری‌ها اجازه پیدا می‌کنند تا بین لثه و دندان قرار گرفته و در آنجا رشد کنند. از این رو التهاب و عفونت لثه رخ می‌دهد و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برای عفونت لثه ضرورت می‌یابد. در کنار مترونیدازول همچنین اغلب دندانپزشکان مصرف آموکسی سیلین را نیز تجویز می‌کنند.

آموکسی سیلین برای درمان طیف وسیعی از عفونت‌های باکتریایی از جمله عفونت لثه کاربرد دارد. این چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه با توقف رشد باکتری‌ها در دهان به بهبودی هرچه سریع‌تر عفونت لثه کمک می‌‎کند. به منظور درمان عفونت لثه معمولا لازم است 10 روز ترکیب مترونیدازول و آموکسی‌ سیلین با هم مورد استفاده قرار گیرد. اگر بهبودی کامل نشود ممکن است دندانپزشک دوره مصرف را افزایش دهد یا نوع آنتی بیوتیک را تغییر دهد.

نحوه مصرف آموکسی سیلین و مترونیدازول برای عفونت لثه
برای درمان عفونت لثه و همچنین عفونت دندان، قرص آموکسی و مترونیدازول معمولا هر 8 ساعت یکبار باید مورد استفاده قرار گیرد. دندانپزشکان اغلب آموکسی سیلین 500 و مترونیدازول 500 را پیشنهاد می‌دهند؛ اما باز هم دقت کنید که دوز دارو دقیقا به مقدار و شدت عفونت بستگی دارد. دوره درمان می‌تواند از 3 تا 10 روز و یا حتی بیشتر باشد. دقیقا مطابق نظر پزشک باید عمل کنید.

علائم عفونت لثه
بعد از معرفی چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه به علائم عفونت لثه اشاره می‌کنیم تا در صورت مشاهده آنها هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه نمایید. عفونت لثه نشانه‌ای از ضعف در سلامت دهان و دندان است. نخستین علامت بیماری‌های لثه، التهاب لثه یا ژنژیویت است. هنگام تورم و التهاب، لثه صد در صد عفونت ندارد اما اگر بیماری پیشرفت کند، به احتمال زیاد به عفونت منجر خواهد شد. دیگر علائم عفونت لثه به شرح زیر است:

درد هنگام جویدن
خونریزی از دندان یا لثه بعد از مسواک زدن
مشاهده خون در خمیر دندان هنگام تف کردن
حساس شدن دندان‌ها
لق شدن دندان‌ها
بوی بد دهان (که از بین نمی‌رود)
عقب رفتن لثه
ترشح چرک در دهان
عفونت لثه ممکن است منجر به آبسه شود که در این صورت به درمان فوری نیاز دارد. فرد مبتلا به آبسه ممکن است تورم دردناک و ترشح چرک در دهان را تجربه کند. دقت کنید که در صورت عدم استفاده از چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه و عدم درمان این عفونت ممکن است بافت عفونی، ریشه دندان مجاور را در معرض خطر قرار دهد و باعث شود که دندان به طور کامل از بین برود.

علاوه بر این عفونت‌های ناشی از بافت لثه آلوده ممکن است به فک یا استخوان اطراف گسترش یابد. باکتری عامل عفونت لثه همچین ممکن است وارد جریان خون شده و مشکلاتی را در سایر قسمت‌های بدن پدید آورد. بیماری‌های لثه ممکن است خطر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد؛ بنابراین حتما در اسرع وقت برای درمان عفونت لثه باید اقدام شود.

چگونه از عفونت لثه جلوگیری کنیم؟
چه باید کرد که اصلا نیازی به مصرف چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه نباشد؟ رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل صحیح و منظم بهترین اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت لثه است تا به کنترل باکتری‎‌های دهان کمک شود. دندانپزشکان برای جلوگیری از عفونت لثه راهکارهای زیر را پیشنهاد می‌دهند:

ترک سیگار
مسواک زدن 2 بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید
از بین بردن پلاک بین دندان‌ها با خرید نخ دندان و استفاده از آن
مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندان‌ها (سالیانه 1 یا 2 بار)
محدود کردن مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین
با این حال دقت کنید که هیچ تضمینی وجود ندارد که راهکارهای بالا برای جلوگیری از عفونت لثه موثر واقع شوند. اما مطمئن باشید که راهکارهای ذکر شده خطر بروز عفونت لثه و مشکلات ناشی از آن را به طور حتم کاهش خواهند داد. در هر صورت اگر به عفونت لثه مبتلا شدید، حتما در صورت تجویز پزشک از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه استفاده نمایید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
مثبت سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا