میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان رو اگر بلد باشید، می‌تونید یک غذای سنتی و خیلی خوشمزه رو به راحتی تو خونه درست کنید.

تبلیغ در عصر ترکیه

این غذا، با عدس و بادمجان که هر کدوم به تنهایی مزایای زیادی دارن، تهیه می‌شه و وقتی با هم ترکیب بشن، یه وعده غذایی مغذی و پرانرژی رو براتون فراهم می‌کنن. نکته جالب اینه که مواد اولیه‌اش همیشه دم دست هستن و نیازی به تهیه مواد عجیب و غریب ندارید. برای گیاه‌خواران هم که عالیه. خلاصه اینکه، اگه دنبال یه شام یا ناهار سبک و در عین حال سیرکننده هستید، این خوراک می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

برای تهیه خوراک عدس و بادمجان به سبک خانگی و سنتی، ابتدا پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. تخم گشنیز را اضافه کنید تا عطر آن با پیاز ترکیب شود. بادمجان‌ها را کبابی کرده، پوست بگیرید و کوبیده و سپس به پیاز داغ اضافه کنید. عدس پخته، نمک، فلفل و سبزی‌های معطر را بیفزایید و همه چیز را خوب تفت دهید. پس از خنک شدن، ماست را اضافه کرده و خوراک را نوش جان کنید.

مواد لازممقدار
پیاز۲ عدد
ریحان بنفش خشککمی
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
بادمجان۳ عدد
تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب یا خامه ای۱ پیمانه
عدس پخته۳ پیمانه

طرز تهیه خوراک عدس و بادمجان

مرحله 1: تفت دادن پیاز
پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. بعد یک قاشق روغن زیتون رو تو یک تابه داغ کنید و پیازها رو توش تفت بدید تا طلایی و نرم شن. حالا یک قاشق تخم گشنیز اضافه کنید تا عطرش توی فضای آشپزخونه پخش شه.

مرحله 2: آماده‌سازی بادمجان
بادمجان‌ها رو با پوست روی شعله گاز بذارید تا پوستشون کبابی و چروک بشه. بعد از اینکه خوب کبابی شدن، کنار بذاریدشون تا خنک بشن.

مرحله 3: کوبیدن بادمجان
وقتی بادمجان‌ها خنک شدن، پوستشون رو بگیرید و با گوشت‌کوب یا چنگال له شون کنید، توجه کنید که نیاز نیست خیلی له بشن و بافتشون کاملا از بین بره.

مرحله 4: ترکیب بادمجان و پیاز
بادمجان‌های کوبیده شده رو به تابه‌ای که پیاز تفت داده شده توش هست اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت بدید تا بادمجان‌ها هم طعم بگیرن.

مرحله 5: اضافه کردن عدس
عدس پخته رو به مخلوط بادمجان و پیاز اضافه کنید. حالا نمک، فلفل سیاه، نعناع خشک و ریحان بنفش خشک رو هم اضافه کنید و خوب همه چیز رو با هم مخلوط کنید.

مرحله 6: خاموش کردن حرارت
وقتی همه مواد با هم خوب تفت داده شدن، حرارت رو خاموش کنید و بذارید خوراک کمی خنک بشه.

مرحله 7: اضافه کردن ماست
بعد از اینکه خوراک کمی خنک شد، یک پیمانه ماست پرچرب رو بهش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا ماست با بقیه مواد خوب ترکیب بشه.

مرحله 8: آماده سرو
حالا خوراک عدس و بادمجان شما آماده‌ست. می‌تونید اون رو توی بشقاب بریزید و نوش جان کنید. این غذا هم مقویه هم خوشمزه.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
چی شی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا