میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

صادرات ترکیه در 5 ماه از 100 میلیارد دلار گذشت: از صادرات لوازم خودرو به آلمان تا فروش جواهرات به امارات

تبلیغ در عصر ترکیه

صادرات صنایع چرم‌سازی، خودروسازی، لوازم برقی، ماشین آلات، جواهرات، صنایع دفاعی و هوانواردی و تهویه مطبوع در پنج ماه نخست سال جاری به بالاترین میزان خود رسید.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، بر اساس داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه، میزان صادرات کشور در دوره 5 ماهه نخست امسال با 0.2 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 102 میلیارد و 520 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

بر این اساس، میزان صادرات صنعتی ترکیه در دوره ژانویه تا آوریل با کاهش 4.4 درصدی مواجه شده و به سطح 73 میلیارد و 505 میلیون دلار رسید.

از سوی دیگر، صادرات صنایع چرم‌سازی با 866 میلیون دلار، خودروسازی با 14.3 میلیارد دلار، لوازم برقی با 6.6 میلیارد دلار، ماشین آلات با 4.6 میلیارد دلار، جواهرات با 2.6 میلیارد دلار، صنایع دفاعی و هوانوردی با 2 میلیارد دلار و تهویه مطبوع با 3 میلیارد دلار در پنج ماه نخست سال جاری به بالاترین میزان خود رسید.

روسیه با واردات محصولات چرمی و ماشین آلات به ارزش به ترتیب 102.7 میلیون دلار و 564.9 میلیون دلار در این زمینه در جایگاه نخست قرار گرفت.

بیشترین صادرات ترکیه در زمینه صنایع خودروسازی و تهویه مطبوع نیز به آلمان به ترتیب با 2 میلیارد دلار و 318.3 میلیون دلار به انجام رسید.

در این دوره بیشترین صادرات لوازم برقی با 644.8 میلیون دلار به انگلستان انجام شده و مقصد نخست صادرات جواهرات ترکیه نیز با 634.5 میلیون دلار امارات متحده عربی شد.

*رکوردشکنی صادرات ترکیه به چین

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا