میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

رکوردشکنی صادرات ترکیه به چین

سفیر ترکیه در چین اظهار داشت که حجم تجارت دو کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته و با گسترش تنوع محصولات صادراتی، رکورد جدیدی ثبت شده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

عبدالقادر امین اونن، سفیر ترکیه در پکن در گفت‌وگو با آناتولی اظهار داشت: حجم تجارت ترکیه با چین در سال‌های اخیر افزایش یافته، با گسترش تنوع محصولات صادراتی خود به چین، رکوردشکنی کردیم.

وی افزود: صادرات ترکیه به چین با ارزش 3.7 میلیارد دلار به بالاترین سطح رسیده است.

اونن خاطرنشان کرد: از دسامبر 2017 به عنوان سفیر ترکیه در جمهوری خلق چین فعالیت می‌کنیم و اکنون به پایان ماموریت خود رسیده‌ام، نمایندگی بین دو تمدن باستانی با پیوندهای ریشه‌دار هزاران ساله مایه افتخار و خرسندی من است.

وی تصریح کرد: توسعه روابط دو کشور کمک زیادی به رونق و ثبات منطقه‌ای و جهانی خواهد کرد.

اونن ابراز داشت: چین بزرگترین شریک تجاری ترکیه در آسیا و سومین شریک تجاری بزرگ در جهان است که در سال‌های 2020 و 2021 به رتبه دوم صعود کرده است.

وی با اشاره به رونق تجاری بین دو کشور در سال‌های اخیر گفت: گرچه حجم تجارت دو کشور در 20 سال گذشته 40 برابر شده است، اما هنوز بسیار کمتر از ظرفیت واقعی آن است. در دوران مسئولیت من سعی کردیم تجارت دوجانبه خود را به ساختار متعادل‌تری برسانیم. در این زمینه گام‌های قابل توجهی برداشته شد.

وی تصریح کرد: چین که بازار مهمی برای محصولات غذایی و کشاورزی ترکیه است؛ صادرات پسته، تن ماهی، ماهی قزل‌آلا، لبنیات و گوشت سفید برای اولین بار در این دوره انجام شد. در سال 2018 بالغ بر 139 میلیون دلار به چین صادرات مواد غذایی انجام دادیم؛ این میزان با 159 درصد افزایش به 361 میلیون دلار در سال 2021 رسید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا