میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

ترفندهای رنگ کردن موی سفید با روش طبیعی در منزل!

سفیدی زودرس مو یکی از اتفاقات شایع زندگی مدرن امروزی است که تاثیر قابل توجهی بر ظاهر و عزت نفس دارد و اغلب به نشانه پیری از آن یاد می شود. اما چه چیزی موجب سفید شدن موها می شود؟

تبلیغ در عصر ترکیه

ملانوسیت ها سلول تولیدکننده رنگدانه در مو هستند که درون فولیکول های مو قرار گرفته اند و طبق DNA شما دو رنگدانه اساسی به نام Pheomelanin یا Eumelanin تولید می کنند. Eumelanin بیشتر در موهای قهوه ای و مشکی وجود دارد، در حالی که Pheomelanin در موهای قرمز و بور یافت می شود. رنگدانه های تولید شده در موهای سر کندتر از ملانین پوست تخریب می شوند و این اتفاق موجب می شود تا موهای شما در طول رشد به طور متوسط به مدت 3.5 سال رنگ خود را حفظ کند.

با کاهش تعداد ملانوسیت ها خاکستری شدن موها آغاز می شود. از جمله دلایل سفیدی رودس موها می توان به ژنتیک، چاقی، کشیدن سیگار، استرس، کمبود ویتامین و بیماری هایی مانند ویتیلیگو و آلوپسیا آره آتا اشاره کرد. به جای استفاده مداوم از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن موهای سفید، می توانید به کمک چند روش خانگی موهای سفیدتان را رنگ کنید. در ادامه با آموزش این روش ها با راهنماتو همراه باشید.

1- آمله و شنبلیله
7 عدد میوه آمله را با سه قاشق غذاخوری روغن دلخواه مانند روغن نارگیل، زیتون یا بادام ترکیب کنید و به مدت چند دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را به ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا خنک شود. شب ها موقع خواب این ترکیب را روی موهایتان قرار داده و به کمک کلاه یک بار مصرف موهایتان را بپوشانید. سپس صبح موهایتان را با استفاده از یک شامپوی گیاهی ملایم بشویید.

آملا سرشار از ویتامین C است و در طب آیورودا برای درمان انواع مشکلات مو استفاده می شود. دانه های شنبلیله نیز حاوی مقادیر زیادی ماده مغذی هستند و ترکیب آنها با آمله نه تنها از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند، بلکه به رشد بهتر آنها نیز کمک می کند.

2- چای سیاه
ابتدا موهایتان را با یک شامپوی گیاهی ملایم بشویید و آب آنها را بگیرید. سپس 2 قاشق چایخوری چای سیاه و یک قاشق چایخوری نمک را درون یک فنجان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از خنک شدن این ترکیب، آن را به موهایتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود. این کار را به طور مرتب تکرار کنید تا موهای خاکستریتان تیره شوند.

چای سیاه به دلیل دارا بودن کافئین سرشار از آنتی اکسیدان است و موجب تیره شدن طبیعی موهای شما خواهد شد، علاوه بر این رشد موها را نیز تحریک کرده و موجب تقویت و درخشندگی آنها می شود. این کار نه تنها به طور طبیعی شما را از شر موهای سفید خلاص می کند، بلکه موهایتان را نیز درخشان تر از قبل خواهد کرد.

رنگ کردن موی سفید

3- روغن بادام و آبلیمو
مقداری روغن بادام و آبلیمو را به نسبت 2 به 3 با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بخوبی روی پوست سر و موهایتان ماساژ داده و پس از 30 دقیقه بشویید. روغن بادام به دلیل برخورداری از ویتامین E موجب تقویت ریشه موها و جلوگیری از سفیدی زودرس آنها می شود. آبلیمو نیز علاوه بر حجم دهی و افزایش درخشندگی موها به رشد بهتر آنها کمک می کند. هر دو این مواد حاوی ترکیباتی هستند که می توانند به طور طبیعی شما را از شر موهای خاکستری خلاص کنند.

4- حنا و قهوه
ابتدا مقداری آب را به جوش بیاورید و یک قاشق غذاخوری قهوه را به آب در حال جوشیدن اضافه کرده و صبر کنید تا خنک شود. سپس مقداری پودر حنا به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. یک قاشق غذاخوری روغن دلخواه مانند روغن نارگیل، زیتون یا بادام به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را به طور کامل روی موهایتان بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید. حنا یک نرم کننده و رنگ دهنده طبیعی است و زمانی که با قهوه ترکیب شود، اثر فوق العاده ای در تبدیل موهای خاکستری به مشکی خواهد داشت.

5- برگ کاری
یک فنجان برگ کاری را در یک فنجان روغن دلخواه بجوشانید تا رنگ آن تیره شود. سپس آن را صاف کرده و صبر کنید تا خنک شود. هفته ای 2 تا 3 بار موهایتان را با این ترکیب ماساژ دهید. برگ کاری سرشار از ویتامین B بوده و به بازیابی ملامین در فولیکول های مو و جلوگیری از سفید شدن بیشتر آنها کمک می کند. این ماده همچنین منبع غنی کراتین بتا بوده و ریزش مو را درمان می کند.

6- آب پیاز
سه قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و پوست و موی سرتان را با آن ماساژ دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید. پیاز یک راه حل موثر برای جلوگیری از سفید شدن موها است که به افزایش رشد مو نیز کمک می کند. علاوه بر این با افزایش آنزیم کاتالاز موجب تیره شدن موهای سفید می شود و در ترکیب با آبلیمو موجب درخشش بیشتر موهای شما خواهد شد.

7- پودر شیکاکای
مقداری پودر شیکاکای را با ماست ترکیب کنید، پوست سرتان را با آن ماساژ دهید و پس از نیم ساعت بشویید. پودر شیکاکای از قدیم الایام در آیورودا برای داشتن موهایی سالم استفاده می شده است. استفاده از این ماده یک راه حل موثر و طبیعی برای کاهش سفیدی موها است و به سلامت پوست و رشد موهای شما کمک می کند.

منبع
راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا