میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

آژانس بین‌ المللی انرژی: در سال ۲۰۲۳، یک پنجم خودروهای فروخته‌شده در جهان برقی خواهد بود

تبلیغ در عصر ترکیه

بر اساس گزارش آژانس بین‌ المللی انرژی ، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری (۲۰۲۳) فروش خودروهای برقی در جهان با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲، به ۱۴ میلیون دستگاه برسد و یک پنجم‌ خودروهای فروخته‌شده، برقی باشد.

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی از چشم‌انداز جهانی خودروهای الکتریکی که در روز چهارشنبه ۲۶ آوریل منتشر شده است، نشان‌ می‌دهد که فروش خودروهای برقی در جهان در سال ۲۰۲۲، ۵۵ درصد افزایش داشته و از مرز ۱۰ میلیون خودرو گذشته است. سهم فروش خودروهای برقی از کل فروش خودروها، ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲، ۹ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۴ درصد در سال ۲۰۲۰ بوده است.

بیشترین خودروهای الکتریکی فروخته‌شده تا امروز عمدتاً در سه بازار چین، اروپا و ایالات متحده متمرکز شده است. بیش از نیمی از فروش جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ در چین و حدود ۶۰ درصد از کل فروش خودروهای برقی بوده است. اروپا و ایالات متحده نیز به عنوان بازارهای بزرگ این خودروها، در سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۵ و ۵۵ درصد رشد داشته‌اند.

در بین کشورهای اروپایی، آلمان با ۸۳۰ هزار دستگاه خودرو، بیشترین فروش را در سال ۲۰۲۲ داشته است. همچنین در سال ۲۰۲۲، ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو برقی در بریتانیا، ۳۳۰ هزار دستگاه در فرانسه، ۱۱۵هزار دستگاه در ایتالیا و ۸۰ هزار دستگاه نیز در اسپانیا فروخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ سهم فروش خودروهای برقی در ترکیه از کل بازار خودروهای برقی معادل یک‌درصد بوده و با رشد دو برابری نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۷۵۴۰ دستگاه رسیده است. این رقم در سال ۲۰۲۱، ۳۹۲۰ دستگاه بوده است. در حال حاضر تعداد کل خودروهای برقی در حال استفاده ترکیه از ۱۶هزار دستگاه عبور کرده است.

توسعه زیرساخت ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ترکیه همزمان با عرضه «توگ»

منبع
از جمله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا