میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

توسعه زیرساخت ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ترکیه همزمان با عرضه «توگ»

اگرچه ایستگاه‌های شارژ در ترکیه در مقایسه با تعداد خودروهای برقی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، اما با عرضه «توگ» سرمایه گذاری در این بخش بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

تبلیغ در عصر ترکیه

مدیرعامل شرکت زورلو انرژی (Zorlu Enerji)، در گفت‌وگو با آناتولی به ارزیابی وضعیت بازار ایستگاه‌های شارژ الکتریکی به دنبال افزایش تقاضا و استفاده روز افزون خودروهای برقی در ترکیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اینانچ سلمان، در این رابطه اظهار داشت: ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در ترکیه به موازات استفاده گسترده از وسایل نقلیه برقی از نظر قانونی، زیرساخت و فنی توسعه یافته‌اند.

سلمان ضمن تاکید بر حفظ این اقدامات به صورت پایدار، گفت: زورلو انرژی نیز در این راستا اقدام به سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ایستگاه شارژ خودروهای برقی با نام تجاری ZES در سال 2018 کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با عرضه خودروی ملی ترکیه «توگ» به بازار داخلی تقاضا برای خودروهای برقی بیش از پیش به‌ویژه از نیمه دوم سال 2023 و در سال‌های 2024-2025 به سرعت افزایش یابد.

مدیرعامل زورلو انرژی در ادامه اضافه کرد: اگرچه تعداد ایستگاه‌های شارژر موجود در کشور در حال حاضر به قدر کافی موجود است، اما با احتساب استفاده از بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال 2030 نیاز مبرم به افزایش آنها که حدود 150 هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی خواهد بود، مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: ترکیه باید تا سال 2030 حدود 3 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت خودروهای برقی هزینه کند. 2 میلیارد دلار از این مبلغ صرف شرکت‌های توزیع و 1 میلیارد دلار دیگر نیز صرف شرکت‌های سرمایه‌گذار ایستگاه‌های شارژ خواهد شد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا