میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

بهترین شهرهای جهان برای مهاجرت: دوبی دوم شد/ جایگاه نامناسب استانبول در جدول رده بندی

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – «Expat City Ranking» بخشی از گزارش «Expat Insider» است که از سال ۲۰۱۷ توسط وبسایت «InterNation»، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی میان مهاجران در سراسر دنیا، انجام می‌شود. این گزارش که هر ساله منتشر می‌شود، با نظرسنجی از مهاجران واقعی در اقصی نقاط جهان، به رتبه‌بندی بهترین کشور‌ها برای مهاجران می‌پردازد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از qotbnama در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ Expat City، والنسیا در اسپانیا، بهترین شهر برای مهاجران است و دوبی با قرار‌گرفتن در جایگاه دوم، مقصدی ایده‌‌آل در دو شاخص کار و اوقات فراغت مهاجران معرفی شده است.
burj al arabابوظبی نیز دومین شهر امارات است که در رتبه نهم بهترین شهر‌های جهان برای مهاجران قرار گرفته است. این شهر با کسب رتبه یک در شاخص رفاه و سلامتی، بهترین مقصد در شاخص امکانات سلامتی و کیفیت درمان عنوان گرفته است.

از طرف دیگر، استانبول که مقصد بسیاری از ایرانیان برای سفر و مهاجرت محسوب و به عنوان یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت ایرانیان شناخته می‌شود، با عملکرد ضعیف در شاخص‌هایی مانند شرایط مالی مهاجران، نیاز‌های ضروری‌ مهاجران، کیفیت زندگی و شرایط کار در خارج از کشور، در رتبه چهل‌وهفتم از این لیست ۵۰تایی قرار دارد.

در گزارش Expat City، نزدیک به ۱۲ هزار مهاجر از ۱۱۷ ملیت مختلف که در ۱۸۱ کشور زندگی می‌کردند، در سال ۲۰۲۲ میلادی مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند.

۵۰ شهر از بهترین شهرها برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲، بر اساس امتیاز مهاجران در ۵ شاخص اصلی شامل کیفیت زندگی، سهولت در اقامت، شرایط کار در خارج از کشور، امور مالی شخصی و نیاز‌های ضروری مهاجران رتبه‌بندی شده‌اند.

نرخ امروز طلا و ارز در بازار استانبول (28 اسفند 1402)
بخوانید

مهاجران با امتیاز‌دهی به این شهر‌ها از ۱ تا ۷ (خیلی بد تا خیلی خوب)، به رتبه‌بندی این شهر‌ها کمک کرده‌اند. در این رتبه‌بندی، ۱۰ مقصد اول این لیست به عنوان بهترین شهر‌ها برای مهاجران و ۱۰ مقصد انتهایی، به عنوان بدترین شهر‌ها برای مهاجران شناخته می‌شوند.

10 شهر برتر جهان برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲

1- والنسیا
2- دوبی
3- مکزیکوسیتی
4- لیسبون
5- مادرید
6- بانکوک
7- بازل
8- ملبورن
9- ابوظبی
10- سنگاپور

انتهای جدول

منظور از 10 شهر انتهایی این نیست که این شهرها بدترین شهرهای جهان برای مهاجرت هستند بلکه در بین 50 شهر مهاجرپذیر جهان، جایگاه خوبی ندارند.

50- ژوهانسبورگ
49- فرانکفورت
48- پاریس
47- استانبول
46- هنگ کنگ
45- هامبورگ
44- میلان
43- ونکوور
42- توکیو
41-رم

همان گونه که ملاحظه می کنید، ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی رتبه ۵۰ در گزارش Expat City را به خود اختصاص داده است.
ist2

استانبول نیز با رتبه ۴۷، از دیگر شهر‌هایی است در اواخر لیست 50 تایی قرار گرفته است. این شهر در فاکتور‌هایی مانند ایمنی و امنیت در رتبه ۴۴، شاخص کیفیت زندگی رتبه ۴۰ و در شاخص شرایط کار در خارج از کشور رتبه ۵۰ را دارد. استانبول در حقوق و امنیت شغلی نیز در رتبه ۵۰ قرار دارد؛ ۲۸ درصد از مهاجران از ساعات کاری ناراضی بوده‌اند و ۲۶ درصد از آن‌ها، معتقدند حقوق عادلانه‌ای دریافت نمی‌کنند. یکی از مهاجران به Expat City Ranking گفته که پیدا کردن کار در استانبول بسیار سخت است و شرایط کاری در مقایسه با حقوق آن خوب نیست.

نرخ امروز طلا و ارز در بازار استانبول (16 اسفند 1402)
بخوانید

اهمیت گزارش‌های بین‌المللی مقاصد برای مهاجران

در سال‌های اخیر، افراد بسیاری از جمله ایرانیان به‌دنبال مقصدی ایده‌‌آل برای زندگی و مهاجرت می‌گردند. در این میان، برخی از شهرها در میان ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ مقاصدی همچون پاریس، استانبول، ونکوور، تورنتو، هامبورگ و فرانکفورت که از نظر بسیاری از افراد، بهترین شهر‌ها برای مهاجرت هستند. اما نگاهی به گزارش‌های بین‌المللی نظیر گزارش Expat Insider و نظرات سایر مهاجران، نشان می‌دهد که مقاصد گفته شده در شاخص‌های مختلفی نظیر شرایط کار، زندگی، امنیت و استقلال مالی نتوانسته‌اند در عمل رضایت مهاجران را جلب کنند.

از این رو، کارشناشان توصیه می‌کنند برای انتخاب مقصدی ایده‌‌آل برای مهاجرت و آشنایی با شرایط زندگی در برخی از معروف‌ترین مقاصد جهان، متقاضیان بهتر است به آمار‌های بین‌المللی موجود رجوع کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
قطب نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا