میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
اقتصادخبرهای ویژه

مقایسه قیمت ها در ایران و ترکیه (3) : تخم مرغ

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – در ادامه مقایسه قیمت ها در ایران و ترکیه، در این پست، بهای تخم مرغ در دو کشور را بررسی می کنیم.

تخم مرغ هم در ایران و هم در ترکیه در بسته بندی های مختلف، از معمولی تا شیک عرضه می شود و قیمت های گوناگونی دارد. برای آسان شدن مقایسه، شانه معمولی 20 عددی را در نظر گرفته ایم.

در روز 23 اسفند 1401، قیمت هر شانه 20 عددی تخم مرغ در تهران حدود 75 هزار تومان است. در همین روز، شانه مشابه 20 عددی در استانبول ترکیه حدود 76 و نیم لیر به فروش می رسد.

با توجه به قیمت روز لیر، مشخص می شود که شانه 20 عددی تخم مرع در ترکیه  معادل 212 هزار تومان است، یعنی 2.8 برابر قیمت این محصول در ایران.

هر چند قیمت تخم مرغ در ترکیه بالاست ولی با مقایسه حقوق پایه در ایران و ترکیه، می توان نتیجه گرفت که قدرت خرید تخم مرغ برای ایرانی ها و ترکیه ای ها، یکسان است ولی برای مسافر یا مهاجر ایرانی که درآمدش ریالی و خرحش لیری است، این فاصله قیمتی تقریباً سه برابری قابل توجه است.

توجه داشته باشید که یکی از اهداف مقایسه قیمت ها در عصر ترکیه ارائه تدریجی اطلاعات واقعی از کف بازار برای فعالان اقتصادی برای تصمیم گیری درخصوص واردات یا صادرات است.

منبع قیمت ها در ایران و ترکیه به ترتیب سایت های دیجی کالا و میگروس است. میگروس یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در ترکیه است.

مقایسه قیمت ها در ایران و ترکیه (1) : قرص ظرفشویی

مقایسه قیمت ها در ایران و ترکیه (2) : شیر

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا