میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهااقتصادخبرهای ویژه

مقایسه قیمت ها در ایران و ترکیه (1) : قرص ظرفشویی

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – تا چند ماه قبل، قیمت قرص ظرفشویی در ترکیه به طور ملموسی از بازار ایران ارزان تر بود و خرید آن برای مسافران ایرانی به صرفه بود؛ ولی اینک قیمت این محصول در دو کشور تقریباً برابر است.

به عنوان مثال  “فینیش” که معروف ترین قرص ظرفشویی در ایران و ترکیه به شمار می رود در بسته 72 تایی از مدل Quantum Hepsi 1 Arada در ایران 650 هزار تومان است و همین محصول در ترکیه 230.88 لیر است که با قیمت روز لیر، نزدیک همان 650 تومان ایران می شود.

بسته ها و مدل های دیگر نیز کما بیش همین گونه اند و فقط هنگامی که فروشگاهی بخواهد روی اجناس خود تخفیف بدهد، بین قیمت های ایران و ترکیه فاصله می افند کما این که همین محصول در زمان های تخفیف فروشگاهی به زیر 200 لیر هم فروخته می شود ولی همیشگی نیست.

اگر از نظر دلاری هم حساب کنیم همین قرص ظرفشویی با دلار 50 تومانی برای ایرانی ها 13 دلار تمام می شود و برای شهروندان ترکیه 12.1 دلار.

توجه داشته باشید که هدف این مقایسه ها، بررسی قدرت خرید در دو کشور نیست چرا که در این صورت باید حداقل و متوسط درآمدها در دو کشور را نیز مورد دقت قرار دهیم. هدف کمک به مخاطب ایرانی است که به ترکیه سفر می کند و می خواهد خریدی مقرون به صرفه با درآمد ایرانی خود داشته باشد یا احیاناً در صدد راه اندازی تجارتی بین دو کشور است.

نکته مهم 1: منبع مقایسه در این مطلب، دو سایت ایرانی و ترکیه ای “دیجی کالا” و “ترند یول” است و امکان دارد در سایت ها و فروشگاه های دیگر در دو کشور، شاهد قیمت های دیگر – اعم از بالاتر یا پایین تر – هم باشید.

نکته مهم 2: این گزارش براساس قیمت امروز – 19 اسفند 1401 – نوشته شده و طبیعی است که با گذشت زمان و تغییر قیمت ارز و محصول، وضعیت متفاوت خواهد بود.

در زیر قیمت چند محصول دیگر قرص فینیش را در دو سایت ایرانی و ترکیه ای می بینید:

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا