میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

یک ترشی خوشمزه که از خوردنش سیر نمی شوید!

برای درست کردن این ترشی می‌توانید هلو را به صورت درسته با هسته و یا به صورت خرد کرده داخل شیشه بریزید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما هلو به صورت درسته کمتر داخل ترشی له می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

ترشی هلو با تمر هندی یکی از انواع ترشی‌های میوه‌ای است که به دلیل ترکیب این میوه با تمر هندی طعم بسیار خاص و خوشمزه‌ای دارد.

به گزارش فرارو، ترشی‌ها ازجمله مخلفات خوشمزه‌ای هستند که در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شوند و تنوع بالایی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است؛ ولی برخی از ترشی‌ها هستند که می‌توان مواد مورد استفاده آن‌ها را در همه فصول سال تهیه کرد.

ترشی‌های میوه‌ای یکی ازا نواع ترشی‌های ملس و بسیار خوشمزه هستند که طرفداران زیادی دارند و شما می‌توانید هم در کنار غذا و هم به عنوان یک چاشنی ترش و ملس از آن استفاده کنید. ترشی هلو با تمر هندی یکی از همین انواع ترشی‌های میوه‌ای است که طعم بهشتی و بی‌نظیری دارد و می‌توانید آن را با روشی بسیار آسان و بی‌دردسر در منزل درست کنید.

پس برای درست کردن یک شیشه ترشی هلو خوشمزه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هلو سفت: ۵ عدد

تمر هندی: ۱ بسته

نمک: به میزان لازم

سرکه: نصف لیوان

pickled peaches

طرز تهیه

برای درست کردن این ترشی خوشمزه ابتدا تمر هندی را داخل یک کاسه بریزید و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و با قاشق خوب تمر هندی را هم بزنید تا کاملا با آب جوش حل شود. حالا ظرف را به مدت نیم ساعت کنار بگذارید بماند، سپس تمر هندی را از صافی رد کنید.

آب صاف تمر هندی را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم شروع به جوشیدن کند. وقتی تمر هندی جوش آمد، سرکه و نمک را اضافه کنید و ۲ دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. در مرحله بعد هلو را پوست کنید و به صورت درسته داخل شیشه‌های خشک و تمیز قرار بدهید.

مخلوط تمر هندی و سرکه را روی هلو‌ها بریزید تا جایی که شیشه پر شود، سپس درب شیشه را ببندید و شیشه ترشی را به مدت ۱ هفته داخل یخچال بگذارید. بعد از این مدت زمان، ترشی هلو خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ در اضافه کردن نمک به این ترشی دقت کنید، چون تمر هندی دارای مقداری نمک است و ممکن است ترشی شما بیش از حد شور شود، پس حتما اندازه شوری ترشی را قبل از اضافه کردن نمک تست کنید.

۲ ـ ترشی‌های میوه‌ای معمولا نیازی به اضافه کردن سیر یا سبزیجات معطر ندارند.

۳ ـ برای درست کردن این ترشی می‌توانید هلو را به صورت درسته با هسته و یا به صورت خرد کرده داخل شیشه بریزید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما هلو به صورت درسته کمتر داخل ترشی له می‌شود.

۴ ـ آبی که تمر هندی را با آن خیس می‌کنید، باید حتما جوشیده باشد، در غیر این صورت ترشی میوه شما کپک می‌زند؛ همچنین ترشی را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید. ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته‌اید، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می‌زند. در ظرف را هم محکم ببندید تا هوا نکشد. اگر هوا بکشد، ترشی خراب می‌شود.

۵ ـ برای تهیه ترشی میوه بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید؛ زیرا سرکه قرمز رنگ میوه‌ها را تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا