میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

گفتگوی ویدیویی اردوغان با نخستین فضانورد ترکیه از فضا

در حین گفتگو، رئیس‌جمهوری ترکیه به وظیفه حساس گزرآوجی در چارچوب برنامه ملی فضایی اشاره کرد و از او به عنوان الهام‌بخش برای کودکان و جوانان ترک تقدیر کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رئیس‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، با آلپر گزرآوجی نخستین فضانورد ترکیه در فضا، تماس ویدیویی برقرار کرد.

به گزارش عصر ترکیه، در این گفتگو که در عصر دوشنبه ۲۲ ژانویه انجام شد، اردوغان به گزرآوجی تبریک گفته و افزود: «برای شما که در اولین و مهم‌ترین ماموریت فضایی در تاریخ کشورمان قرار دارید، آرزوی موفقیت دارم».

در حین گفتگو، رئیس‌جمهوری ترکیه به وظیفه حساس گزرآوجی در چارچوب برنامه ملی فضایی اشاره کرد و از او به عنوان الهام‌بخش برای کودکان و جوانان ترک تقدیر کرد. اردوغان اظهار داشت: «شما اولین فضانورد ما هستید، اما آخرین نخواهید بود». وی همچنین از اینکه ترکیه در میان کشورهایی که ماموریت‌ فضایی با حضور سرنشین‌ انجام داده‌اند ابراز خوشحالی کرد.

آلپر گزرآوجی در پاسخ، از اینکه به عنوان نماینده ترکیه به این ماموریت فضایی رفته ابراز افتخار کرد و گفت: «من اولین فضانورد ترک هستم، اما این ماموریت نشان دهنده انجام ماموریت‌های علمی بسیاری است که ما در آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

گزرآوجی درباره برنامه‌های تحقیقی خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی اطلاعاتی ارائه داد و گفت: «در اقامت ۱۴ روزه‌مان، بر روی ۱۳ آزمایش علمی مختلف ازجمله تحقیق در مورد گیاه‌هان، دریاچه نمک در فضا و تحقیق درباره مخلوط‌های جامد و سیال انجام خواهیم داد که این تحقیقات برای صنایع دفاعی ما بسیار مهم است».

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا