میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
زندگی

کوه‌های کاچکار ترکیه در راه تبدیل شدن به مرکز هلی‌اسکی در اروپا (+عکس)

کوه‌های پربرف کاچکار ترکیه در این فصل از سال به مرکزی برای علاقمندان به ورزش هلی‌اسکی در اروپا تبدیل شده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

در حالی که امسال در رشته کوه‌های آلپ سوئیس و بسیاری از پیست‌های اسکی جهان برف کافی وجود ندارد، کوههای کاچکار در شمال شرق ترکیه به مرکز ورزش هلی‌اسکی تبدیل شده و علاقمندان به مدت 13 هفته می‌تواند از آن لذت ببرند.

هلی‌اسکی، یکی از شاخه‌های ورزش‌های سخت است که در آن ورزشکاران پس از آنکه با هلیکوپتر به قله‌ها منتقل می‌شوند، شروع به اسکی تا دامنه کوه می‌کنند.

این ورزش مهیج و تا حدودی خطرناک از سال 2005 در رشته‌ کوه‌های کاچکار در شهر چاملی‌همشین استان ریزه با مشارکت شرکتهای ترکیه‌ای و سوئیسی برگزار می‌شود.

خلبانان و راهنمایان حرفه‌ای داخلی و خارجی که مدتهاست در کشورهای مختلف در فعالیتهای جستجو و نجات فعالیت می‌کنند نیز برای همراهی با ورزشکاران علاقمند در منطقه حضور می‌یابند.

پس از اتمام کار فنی در منطقه، تیمها در هفته اول با سه فروند بالگرد فعالیت خود را شروع و یک گروه 16 نفره از ورزشکاران سوئیس در برف حدود یک متری کوههای کاچکار به اسکی پرداختند.

تیم خبرگزاری آناتولی نیز تصاویری از اسکی ورزشکاران و علاقمندان در ارتفاع 3937 متری این کوهها تهیه کرده است.

اسرا عالمداراوغلو، مدیر فرهنگ و گردشگری ریزه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه درخواست برای اسکی در منطقه هر سال در حال افزایش است، اظهار داشت: سال گذشته 432 درخواست ثبت شد و امسال نیز تاکنون بیش از 400 درخواست برای هلی‌اسکی بیشتر از کشورهای اروپایی، روسیه، کانادا و همچنین ترکیه انجام شده است.

علمداراوغلو با اشاره به اینکه مجوزهای قانونی و امنیت لازم در فعالیت‌های هلی‌اسکی بسیار مهم است، افزود: همه اقدامات امنیتی لازم با دقت بالا صورت می‌گیرد. ورزشکاران نیز پس از اینکه به فرودگاه ریزه می‌رسند از آنجا به منطقه انتقال می‌یابند.

وی تصریح کرد: اقدامات زیادی طی سالهای اخیر برای آماده‌سازی و توسعه امکانات هلی‌اسکی کاچکار انجام شده است. کاچکار اکنون در زمینه اسکی در حال رقابت با رشته کوه‌های آلپ در سوئیس، فرانسه و ایتالیا بوده و به یک برند معتبر جهانی تبدیل شده است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا