میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

کشف خارق العاده اولین داروی جهان برای رشد مجدد دندان ها

اولین داروی جهان برای رشد مجدد دندان وارد آزمایشات بالینی می شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

تیمی از دانشمندان به رهبری یک استارت آپ دارویی ژاپنی، در حال شروع آزمایش انسانی روی اولین داروی جهان برای رشد مجدد دندان ها هستند که با موفقیت دندان های جدید را بر روی حیوانات رشد داده است.

ژاپن تایمز گزارش می دهد که Toregem Biopharma قرار است پس از اینکه پنج سال پیش موفق به رشد دندان های جدید در موش ها شد، آزمایش های بالینی را در جولای سال آینده آغاز کند.

دکتر کاتسو تاکاهاشی، محقق اصلی این پروژه و رئیس بخش دندانپزشکی و جراحی دهان در بیمارستان کیتانو انستیتو تحقیقات پزشکی، می‌گوید: «ایده رشد دندان‌های جدید رویای هر دندان‌پزشکی است».

او در اوایل سال جاری به سایت خبری ملی ژاپن، Mainichi، گفت: «از زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد بودم روی این موضوع کار می‌کردم. “من مطمئن بودم که می توانم آن را محقق کنم.”

تاکاهاشی در تحقیقات خود که از سال 2005 در دانشگاه کیوتو انجام می‌دهد، ژن خاصی را در موش‌ها دریافت که بر رشد دندان‌های آنها تأثیر می‌گذارد.

آنتی بادی این ژن، USAG-1، می‌تواند به تحریک رشد دندان کمک کند و دانشمندان از آن زمان روی ساخت یک “داروی آنتی‌بادی خنثی‌کننده” کار کرده‌اند که می‌تواند USAG-1 را مسدود کند.

اکنون، تیم او در حال آزمایش این تئوری است که “مسدود کردن” این پروتئین می تواند دندان های بیشتری را رشد دهد.

پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیزشان بر روی موش‌ها، این تیم آزمایش‌های مثبت مشابهی را روی موش‌ها انجام داد، حیواناتی که الگوی دندانی مشابهی با انسان دارند.

اکنون، آزمایش به انسان‌های بالغ می رسد و اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم قصد دارد یک آزمایش بالینی برای این دارو از سال ۲۰۲۵ برای کودکان بین دو تا شش سال مبتلا به آنودنتیا انجام دهد.

طبق گزارش ژاپن تایمز، به کودکان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی یک دوز از دارو تزریق می شود تا ببینند آیا اولین داروی جهان برای رشد مجدد دندان ها درست کار می کند یا خیر؟

در صورت موفقیت، این دارو می تواند تا سال 2030 برای تایید مقررات در دسترس باشد.

تاکاهاشی امیدوار است که اولین داروی جهان برای رشد مجدد دندان ها بتواند گزینه دیگری برای کسانی باشد که همه یا بخشی از دندان های خود را از دست داده اند.

تاکاهاشی به Mainichi گفت: «در هر صورت، ما امیدواریم زمانی را ببینیم که داروی رشد مجدد دندان در کنار دندان مصنوعی و ایمپلنت گزینه جدیدی باشد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
پارسینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا