میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چگونه گوجه سبز را از آلوچه تشخیص دهیم؟

گفته می‌شود که در زمان‌های قدیم، هنگامی که این میوه برای اولین بار در دیگر شهرها به فروش رسید، مردم نام آن را نمی‌دانستند و به خاطر شباهتی که به گوجه سبز داشت، نام گوجه سبز را برای آن انتخاب کردند. از همین رو هنوز هم در بسیاری از شهرها به این میوه گوجه سبز می‌گویند.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد دیگر دوست دارید فرق گوجه سبز و آلوچه را بدانید. حقیقت این است که گوجه سبز یک میوه سبز، ترش مزه و محبوب است که در برخی از شهرها با نام آلوچه نیز شناخته می‌شود. اما برخی افراد ادعا می‌کنند که گوجه سبز و آلوچه با هم متفاوت هستند و نباید آن‌ها را یکی بدانیم؟

فرق گوجه سبز و آلوچه چیست؟

گوجه سبز که به عنوان آلوچه نیز شناخته می‌شود، یک میوه نرسیده از خانواده آلوها است که معمولا به صورت سبز مصرف می‌شود. قدمت این میوه بیش‌تر از ۲ هزار سال است و هر چقدر رسیده‌تر می‌شود، طعم آن شیرین و بافت آن نرم می‌شود. رایج‌ترین نوع این میوه رنگی سبز و بافتی ترد و گوشتی دارد، اما از دیگر انواع آن می‌توان به گوجه سبزهای قرمز، نارنجی، ارغوانی و قهوه‌ای هم اشاره کرد.

گوجه سبز در واقع همان آلوچه است که در برخی از شهرهای ایران این میوه را به عنوان آلوچه و در برخی دیگر از شهرها به عنوان گوجه سبز می‌شناسند.

گوجه سبز درست است یا آلوچه؟

در مورد این که اسم حقیقی این میوه گوجه سبز است یا آلوچه اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. جالب است بدانید که در لغتنامه فارسی معین آلوچه یک نوع گوجه سبز با اندازه کوچک و طعم ترش است.

این میوه متعلق به شهرهایی مثل مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و… است و در اکثر این شهرها به عنوان آلوچه شناخته می‌شود.

گفته می‌شود که در زمان‌های قدیم، هنگامی که این میوه برای اولین بار در دیگر شهرها به فروش رسید، مردم نام آن را نمی‌دانستند و به خاطر شباهتی که به گوجه سبز داشت، نام گوجه سبز را برای آن انتخاب کردند. از همین رو هنوز هم در بسیاری از شهرها به این میوه گوجه سبز می‌گویند.

افرادی که به این میوه گوجه سبز می‌گویند، معتقد هستند که آلوچه نام میوه خشک شده گوجه سبز است. هر چند به نظر می‌رسد که واژه آلوچه گزینه مناسب‌تری برای این میوه باشد، اما به هر حال در لغتنامه دهخدا آلوچه به گوجه سبزی که ریزتر و ترش‌تر است گفته می‌شود. آلوچه از دسته گیاهان گلدار دو لپه‌ای و در راسته گل سرخ‌سانان است و گوجه یک گیاه گل دار دولپه‌ای در راسته بادنجان سانان و تیره سیب زمینیان است.

گوجه دانه‌های ریز و متعددی دارد و آلوچه تک دانه است و از همین رو برخی معتقد هستند که گوجه سبز نام مناسبی برای این میوه نیست. به هر حال بر سر نام این میوه اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و از همین رو مهم نیست به آن آلوچه بگویید یا گوجه سبز، به هر حال همه ما می‌دانیم که در مفهوم این دو میوه کاملا یکی هستند.

سوالات متداول

در این بخش به رایج‌ترین سوالات متداول شما در مورد فرق گوجه سبز و آلوچه پاسخ داده‌ایم.

گوجه سبز همان آلو است؟ گوجه سبز یک میوه از خانواده آلوها است، اما با میوه‌ای که به عنوان آلو مصرف می‌کنیم، تفاوت‌های زیادی دارد.

گوجه سبز کی میاد؟ گوجه سبز یا آلوچه در فصل بهار و ابتدای تابستان در دسترس است و بعد از آن نرم و رسیده می‌شود.

بهترین گوجه سبز برای کجاست؟ بهترین گوجه سبز متعلق به آسیای شرقی و کشور چین است و در ایران نیز بهترین آلوچه متعلق به برغان، شهریار، آذرشهر و سررودی است.

گوجه سبز رسیده چه می‌شود؟ گوجه سبز و آلوچه بعد از رسیدن بافتی نرم و طعمی شیرین پیدا می‌کند و شباهت زیادی به آلو دارد.

گوجه سبز درست است یا آلوچه؟ گوجه سبز و آلوچه نام یک میوه است که در شهرهای مختلف به نام‌های مختلف شناخته می‌شوند.

در مورد فرق گوجه سبز و آلوچه تفاوت نظرات زیادی وجود دارد و در برخی از شهرها به عنوان گوجه سبز و در برخی دیگر از شهرها با نام آلوچه شناخته می‌شود. شما این میوه را با چه نامی می‌شناسید؟ می‌توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
اکالا بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا