میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چگونه صورت نوزاد خود را تمیز کنیم؟

برای شروع تمیز کردن، باید یک پارچه تمیز را با آب ولرم مرطوب کنید. آب گرم نسبت به آب داغ برای پوست مناسب‌تر است و بدون ایجاد شوک حرارتی به حذف آلودگی‌ها کمک می‌کند. برای این‌کار دمای حدود 37.8 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

پوست لطیف نوزاد نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد تا سالم بماند. یکی از جنبه‌های اساسی که باید در نظر گرفت، نحوه تمیز کردن صورت نوزاد است. زیرا صورت یکی از نقاطی است که بیشتر در معرض و مستعد تجمع آلودگی و ترشحات است.

چگونه صورت کودک خود را تمیز کنیم؟

معمولاً در مورد حمام کردن و بهداشت نوزاد، نگرانی و سوال‌های زیادی وجود دارد. بنابراین، داشتن اطلاعات لازم می‌تواند این لحظه را به یک تجربه لذت‌بخش برای هر دوی شما تبدیل کند. در زیر بهترین نکات را برای تمیز کردن منظم صورت کودک و مراقبت از پوست او ارائه می‌کنیم.

1. آماده سازی وسایل مورد نیاز

همیشه قبل از دست زدن به صورت نوزاد دست‌های خود را به‌خوبی با آب و صابون بشویید تا از انتقال میکروب‌ها جلوگیری شود. سپس مطمئن شوید که همه وسایل مورد نیاز را در دسترس دارید که شامل یک پارچه نرم و تمیز، پنبه، آب گرم و محصولات خاص کودک مانند لوسیون‌های پاک‌کننده ملایم و بدون عطر است .

سعی کنید از شیرهای پاک‌کننده و دستمال مرطوب استفاده نکنید، زیرا می‌توانند باعث واکنش آلرژیک در کودک شوند.

2. شست‌وشوی ملایم با آب ولرم

برای شروع تمیز کردن، باید یک پارچه تمیز را با آب ولرم مرطوب کنید. آب گرم نسبت به آب داغ برای پوست مناسب‌تر است و بدون ایجاد شوک حرارتی به حذف آلودگی‌ها کمک می‌کند. برای این‌کار دمای حدود 37.8 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شود.

سپس به آرامی پارچه مرطوب را روی صورت کودک خود بکشید، از مرکز شروع و به سمت بیرون حرکت کنید. همچنین چین‌های گردن و پشت گوش‌ها را با دقت تمیز کنید. زیرا این مناطق تمایل به تجمع رطوبت دارند.

3. مراقبت از چشم، بینی و گوش

به آرامی چشم‌ها را با استفاده از یک پد گاز استریل که فقط با آب گرم یا سرم شست‌وشو مرطوب شده است، تمیز کنید. مطمئن شوید که این کار را از گوشه داخلی به گوشه بیرونی انجام می‌دهید. استفاده از گاز استریل جداگانه برای هر چشم جهت جلوگیری از انتشار احتمالی میکروب‌ها ایده خوبی است.

هنگام استحمام از خیس بودن گوش‌ها استفاده کنید و آنها را تمیز کنید. با این حال، از تمیز کردن داخل گوش خودداری کنید، زیرا جرم گوش از مجرای گوش محافظت می‌کند. برای تمیز کردن مجرای بینی، می‌توانید از پوار یا فین‌گیر بینی نوزاد استفاده کنید تا مخاط اضافی خارج کنید.

4. خشک کردن ملایم

پس از تمیز کردن، صورت کودک خود را به آرامی با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید. هنگام انجام این کار، از مالش شدید خودداری کنید، زیرا اصطکاک بیش از حد می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

اگر لازم می‌دانید، می‌توانید مقدار کمی کرم مرطوب‌کننده مخصوص نوزادان ترجیحا بدون عطر به پوست نوزاد بزنید. البته بهتر است قبل از استفاده، آن را روی یک ناحیه کوچک تست کنید.

نکات و اقدامات احتیاطی که باید در نظر بگیرید

فواصل تمیز کردن پوست نوزاد را در نظر داشته باشید: صورت کودک خود را یک بار در روز تمیز کنید. توصیه می‌شود کودک را فقط دو یا سه بار در هفته حمام کنید.

به واکنش‌های پوست توجه کنید: پس از پاک‌سازی مراقب هرگونه نشانه‌ای از قرمزی، بثورات پوستی یا تحریک باشید. اگر این اتفاق افتاد، استفاده از محصول را متوقف و با پزشک اطفال مشورت کنید.

از پوست نوزاد در برابر نور خورشید محافظت کنید: از قرار گرفتن نوزاد در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید و در صورت لزوم از ضدآفتاب‌های فیزیکی استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید که طبق آکادمی اطفال آمریکا، استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان کمتر از 6 ماه توصیه نمی‌شود.

منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا