میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چه معیارهایی را باید برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظر داشت؟

اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توان با بررسی آن، میزان اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال را مشخص کرد، مجوزهای قانونی بارگذاری‌شده در وب‌سایت است.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر به‌دنبال موفقیت در بازار کریپتوکارنسی‌ها هستید، تنها داشتن یک استراتژی خوب که نرخ برد بالایی داشته باشد کافی نیست. شما باید صرافی ارز دیجیتال مناسبی را انتخاب کنید که امکانات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد و دغدغه‌ای از بابت مشکلات مختلف مثل هک شدن یا نقد شوندگی پایین، ذهن‌تان را درگیر نکند. برای این منظور باید قبل از افتتاح حساب، تحقیقات لازم در مورد پلتفرم مورد نظرتان را انجام داده و معیارهای مختلفی را بررسی کنید تا خرید ارز دیجیتال خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به‌طور مستمر از این بازار سود کسب کرده و معامله‌گر موفقی باشید، در ادامه با ما همراه شوید.

داشتن مجوزهای قانونی

اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توان با بررسی آن، میزان اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال را مشخص کرد، مجوزهای قانونی بارگذاری‌شده در وب‌سایت است. شما می‌توانید با بررسی مدارک و مستندات ارائه‌شده متوجه شوید که در صورت بروز مشکل، امکان شکایت و احقاق حق خود از طریق نهادهای قانونی را دارید یا خیر. به شما توصیه می‌کنیم درصورتی‌که اکسچنجی فاقد مجوزهای لازم بود، به‌هیچ‌عنوان از خدمات آن استفاده نکنید؛ زیرا درصورت بروز هرگونه تخلف از طرف مدیران مجموعه، امکان پیگیری آن وجود نخواهد داشت.

راحتی در استفاده

یکی از موارد دیگری که باید در مورد آن تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام داد، راحتی کار با سکوی معاملاتی طراحی‌شده است. تحلیل و شناسایی فرصت‌های معاملاتی مناسب، سختی‌های خود را دارد. اگر کار با بخش‌های مختلف وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال که انتخاب کرده‌اید نیز دشوار باشد، چالش‌های شما دوچندان می‌شود. در نظر داشته باشید که یک پلتفرم خوب، امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با چند کلیک ساده، خرید ارز دیجیتال مدنظر یا فروش آن را انجام دهید.

حجم نقدینگی بالا

نوسانات ایجادشده در کریپتوکارنسی‌ها بسیار شدید است. برخی مواقع ممکن است قیمت یک دارایی در عرض چند ثانیه به شدت افت کرده یا رشد قابل‌توجهی کند. شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که حجم نقدینگی در گردش آن بالا باشد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، توکن‌های خود را به پول نقد یا سایر دارایی‌های موجود در این بازار تبدیل کنید. درغیر این‌صورت ریسک به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و ممکن است بخش عمده‌ای از سرمایه خود را از دست بدهید.

پشتیبانی از دارایی‌های مختلف

تعداد توکن‌هایی که درحال‌حاضر می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، بسیار زیاد است. صرافی ارز دیجیتالی که قصد استفاده از خدماتش را دارید، باید از کوین‌های شناخته‌شده که جزو برترین‌ها در این بازار به حساب می‌آیند، پشتیبانی کند. وجود چنین ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف بتوانید به‌راحتی در بازار، معاملات خود را انجام داده و سود کسب کنید.

شهرت و اعتبار

معیار دیگری که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد، شهرت و اعتبار است. درحال‌حاضر، وب‌سایت‌های معتبری وجود دارند که پلتفرم‌ها را براساس معیارهای مختلفی رتبه‌بندی می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بسیار زیادی در مورد اکسچنج مدنظرتان به‌دست آورید. یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت بهتر سکوهای معاملاتی مختلف، بررسی نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی است. به شما توصیه می‌کنیم از خدمات صرافی استفاده کنید که در گذشته مشکلی در مورد آن گزارش نشده باشد.

امنیت صرافی ارز دیجیتال

اهمیت امنیت خرید ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شما باید در پلتفرمی افتتاح حساب کنید که از روش‌های نوین و روز دنیا برای جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات حساب کاربران استفاده کند. به‌عنوان مثال حتما از تایید هویت دومرحله‌ای پشتیبانی کند که برای هر بار ورود، رمزی موقت برای شما ارسال شود. وجود چنین قابلیت‌هایی موجب جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به دارایی و سرقت آن‌ها می‌شود.

کارمزد معاملات

شاید یکی از مواردی که بسیاری از کاربران به آن بی‌توجه هستند، کارمزد دریافتی توسط پلتفرم‌ها باشد. در نظر داشته باشید که زیادی بودن مبلغی که برای دریافت خدمات پرداخت می‌کنید، ممکن است سود شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. پس قبل از افتتاح حساب در صرافی ارز دیجیتال حتما تحقیقات لازم در مورد این موضوع را انجام دهید. بیشتر اکسچنج‌ها در بخشی از وب‌سایت خود، اطلاعات جامع و کاملی در مورد نحوه دریافت هزینه تراکنش و میزان آن در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده‌اند که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

واریز و برداشت آسان

مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب یک اکسچنج در نظر گرفته شود، واریز و برداشت آسان است. پلتفرمی که انتخاب می‌کنید نباید هیچ‌گونه محدودیتی برای کابران در نظر گرفته باشد و از روش‌های مختلفی برای شارژ حساب پشتیبانی شود تا سرمایه‌گذار بتواند به‌راحتی معاملات خود را مدیریت کند. در صورت محدود بودن راه‌های انتقال پول، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات این صرافی ارز دیجیتال استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است در آینده، دسترسی شما به دارایی‌هایتان بسیار مشکل شود.

پشتیبانی مشتریان قوی

در بازار کریپتو می‌توان به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته معامله کرد. پس باید پلتفرمی را انتخاب کنید که کارشناسان آن در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. درغیر این‌صورت ممکن است مشکلی در حین انجام معاملات برای سرمایه‌گذار ایجاد شود و نتواند آن را برطرف کند. حتما قبل از افتتاح حساب و آغاز معاملات خود، بررسی‌های لازم را انجام دهید تا ریسکی از این بابت متوجه شما نشود.

زیرساخت فنی مناسب صرافی ارز دیجیتال

داشتن زیرساخت‌های فنی مناسب در صرافی ارز دیجیتال از بروز مشکلات متعدد مثل تاخیر در دریافت سفارش‌ها و از دسترس خارج شدن وب‌سایت جلوگیری می‌کند. پس صرافی که انتخاب می‌کنید باید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مناسبی برای ارائه خدمات باکیفیت به کاربران خود در نظر گرفته باشد تا در تمام ساعات شبانه‌روز در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد. نبود امکانات مناسب می‌تواند موجب کاهش نقدشوندگی و افزایش ریسک شود.

جمع‌بندی

مهم نیست به‌عنوان یک معامله‌گر باسابقه در بازار کریپتوکارنسی‌ها مشغول به فعالیت هستید یا به تازگی سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها را آغاز کرده‌اید. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خوب می‌تواند ریسک معاملات شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله معیارهایی که باید آن‌ها را در نظر بگیرید، بررسی کرده تا بتوانید انتخاب بهتری انجام دهید. البته توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد باتجربه و آموزش‌دیده انجام شود.

منبع
عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا