میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چرا آمریکا تا سال ۲۱۰۰ چندین «شهر ارواح» خواهد داشت؟

اگر روند کنونی زندگی بشر ادامه پیدا کند، تردیدی نیست که تا پایان این قرن، فقط در آمریکا، دست کم 1500 شهر ویرانه و متروک وجود خواهد داشت.

تبلیغ در عصر ترکیه

تا سال ۲۱۰۰، ممکن است در آمریکا هزاران شهر ارواح وجود داشته باشد. این پیش‌بینی بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه ایلینوی است که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از حدود ۳۰۰۰۰ شهر در ایالات متحده تا پایان این قرن با کاهش جمعیت شدید روبرو خواهند شد.

تخمین زده می‌شود این شهرها بین ۱۲ تا ۲۳ درصد کاهش جمعیت را تجربه کنند؛ تغییری اساسی که احتمالاً موجب ایجاد انواع اختلالات در خدمات اساسی از جمله حمل و نقل، آب سالم، برق و دسترسی به اینترنت خواهد شد.

محققان می‌گویند: «پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۱۰۰، تمام ایالت‌ها شهرهایی خواهند داشت که با نوعی کاهش جمعیت مواجه خواهند شد، به جز نواحی کلمبیا و هاوایی.»

با این حال، آن‌ها افزودند وضعیت در سراسر کشور از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت خواهد بود. نتایج نشان می‌دهد ۴۳ درصد از شهرهای ایالات متحده در حال از دست دادن جمعیت هستند، در حالی که ۴۰ درصد در حال افزایش جمعیت و ۱۷ درصد باقیمانده، روندهای نوسانی دارند.

«تعداد شهرهای رو به کم‌شدن جمعیت در شمال‌شرق و غرب میانه، بیش از مناطق جنوبی و غربی خواهد بود (گرچه شهرهای زیادی در شمال و غرب میانه همچنان رشد خواهند کرد). در کالیفرنیا، سواحل جنوبی ممکن است جمعیت خود را از دست بدهند، در حالی که سواحل شمالی ممکن است جمعیت خود را افزایش دهند. اگرچه در زمان نگارش این مقاله، منطقه مذکور به طور قابل توجهی در حال رشد است، تگزاس و یوتا نیز شاهد کاهش جمعیت در شهرهای خود خواهند بود.

تیم تحقیق برای دستیابی به این یافته‌ها، داده‌های جمع‌آوری‌شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ توسط سرشماری ایالات متحده و نظرسنجی جامعه آمریکایی را بررسی کرد. آن‌ها با استفاده از پنج سناریوی احتمالی درباره اقلیم آینده، معروف به مسیرهای اجتماعی-اقتصادی مشترک، از مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی تغییرات در جمعیت‌های شهری استفاده کردند.

اوتارا سوترادار، نویسنده اصلی این مطالعه، توضیح می‌دهد که چندین متغیر مختلف بر روندهای شناسایی‌شده تاثیرگذارند، از جمله افزایش قیمت املاک، افول صنعتی، کاهش نرخ‌زاد و ولد، سطوح مختلف مالیات‌های ایالتی و تأثیرات تغییرات آب و هوایی.

به بیان دیگر، ثابت شده که جمعیت جهان تا پایان قرن بیست و یکم کاهش خواهد یافت. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که جمعیت جهان در سال ۲۰۶۴ با حدود ۹.۷ میلیارد نفر به اوج خواهد رسید، اما قبل از سال ۲۱۰۰ به ۸.۸ میلیارد نفر کاهش خواهد یافت. گزارش بدبینانه‌تر دیگری استدلال می‌کند که جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ با ۸.۶ میلیارد نفر به اوج خواهد رسید و سپس تا سال ۲۱۰۰ به ۷ میلیارد کاهش خواهد یافت.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
فرادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا