میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

پیک موتوری ها به کابوسی برای مردم استانبول تبدیل شده است

افزایش تردد پیکهای موتوری در کلان شهر استانبول و بیشتر شدن موارد تصادفات موتوری ، این موضوع به کابوسی برای مردم این کلانشهر ترکیه تبدیل کرده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

رشد تجارت الکترونیک به ویژه پس از بحران همه گیری کرونا و افزایش سفارش کالا و غذا از راه دور نیاز به تحویل سفارشات از طریق پیکهای موتوری را در کلانشهر استانبول از هر زمانی بیشتر کرده است. اما این مسئله مشکلات خود را به همراه آورده است که مهمترین آن افزایش خطر تصادفات با موتورسیکلت است.

به گزارش عصرترکیه به نقل از روزنامه صباح ترکیه ، با توجه به بالا بودن حجم ترافیک در استانبول موتورسیکلت یکی از سریعترین وسایل جابجایی برای رساندن سفارش به دست مشتری است.

اما عجله برای رسیدن به مقصد احتمال تصادفات را بیشتر کرده است به ویژه اینکه استانبول جز در خیابانهای اصلی در خیابانهای فرعی و کوچه ها فراز و نشیبهای زیادی دارد و همین مسئله رانندگی با موتورسیکلتها را خطرناکتر کرده است. مسئله دیگر اینکه رانندگان موتورسیکلت به اندازه رانندگان خودروهای سواری مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت نمی کنند و همین خطرآفرین تر می شود.

بنابراین در استانبول هنگامی که بیرون خانه حرکت می کنیم باید مراقب موتورسیکلتهای پیک موتوری باشیم که به ما نزنند. جدیدترین آمارها نشان می دهد سهم موتورسیکلتها در تصادفات در ترکیه به 35 درصد افزایش یافته است. هم اکنون ترکیه از نظر تعداد راننده موتورسیکلت رتبه اول اروپا را دارد. بعضی از شرکتها نیز بدون مجوز افراد جوان و بی تجربه و آموزش ندیده را برای این کار استخدام می کنند و همین خود جمعیت بزرگی از موتورسواران ناشی ایجاد کرده است که نمی توانند وسیله نقلیه را به خوبی کنترل کنند.

رئیس فدراسیون پیکهای موتوری گفت مقصر اصلی این شرکتها هستند که برای پایین آوردن هزینه های خود پیک موتوری بدون مجوز استخدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا