" target="_blank" rel="nofollow"> میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

پیام اردوغان به مناسبت روز اروپا

اردوغان ضمن ابراز نگرانی نسبت به کاهش اعتماد به ارزش‌های اروپایی به‌ویژه در نتیجه سیاست‌ها در جریان بحران غزه بر مسائل مبرم حقوق بشر و عدالت تاکید کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی پیامی به مناسبت روز اروپا در 9 پیامی اظهار داشت: سیاست‌های برخی نهادها و کشورهای اروپایی در جریان بحران غزه که منجر به کشته شدن 35000 فلسطینی از جمله 15000 کودک شد، اعتماد به ارزش‌های اروپایی را تضعیف کرده است.

به گزارش عصر ترکیه، وی افزود: «از آنجایی که بحران‌ها، درگیری‌ها و جنگ‌هایی که اروپا و جغرافیای مشترک ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند حل‌نشده باقی می‌مانند، زیر سؤال بردن این ارزش‌ها همچنان افزایش خواهد یافت».

اردوغان ضمن ابراز نگرانی نسبت به کاهش اعتماد به ارزش‌های اروپایی به‌ویژه در نتیجه سیاست‌ها در جریان بحران غزه بر مسائل مبرم حقوق بشر و عدالت تاکید کرد.

او با اشاره به چشم‌انداز ژئوپلیتیک کنونی، تاکید کرد: بسیار مهم است که اتحادیه اروپا روابط خود را با کشور ما با رویکردی منصفانه و نتیجه‌محور انجام دهد و از سیاست‌ها و گفتمان‌هایی که روابط‌‌مان را به بن‌بست می‌کشاند اجتناب کند.

در برابر سیاست‌های طردی در قبال ترکیه که بر اتحادیه اروپا نیز تاثیر منفی می‌گذارد، آنکارا از استفاده فرصت‌ها و توانایی‌های استراتژیک خود دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور اردوغان ضمن انتقاد از رویکرد برخی کشورهای غربی در خصوص بحران غزه، اذعان داشت: «سیاست‌هایی که برخی نهادها و کشورهای اروپایی در زمینه بحران غزه دنبال کردند، اعتماد به ارزش‌های اروپایی را متزلزل کرد».

منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا