میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

پروژه قطار سریع السیر آنتالیا-آنکارا: 4 ساعت و 45 دقیقه تا بهشت ​​توریستی ترکیه!

ایده اتصال آنتالیا به راه‌آهن از اواخر دوران عثمانی مطرح بوده و حدود 100 سال است که به تعویق افتاده است. در سال 1933، در دهمین سالگرد جمهوری، قانونی برای ساخت خط 324 کیلومتری راه‌آهن افیون‌کاراهیسار-آنتالیا با بودجه 25 میلیون لیر و با هدف تکمیل پروژه در 4 سال به تصویب رسید.

تبلیغ در عصر ترکیه

پروژه‌ای بلندپروازانه برای اتصال آنتالیا، نگین گردشگری ترکیه، به شبکه قطار سریع‌السیر در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش عصر ترکیه، وزیر حمل و نقل و زیرساخت، عبدالقادر اورالوغلو، جزئیات این پروژه را که سفر بین آنتالیا و آنکارا را به 4 ساعت و 45 دقیقه کاهش می‌دهد، تشریح کرد.

برای تسهیل دسترسی بدون وقفه به آلانیا در شمال آنتالیا، 12 کیلومتر از جاده دولتی در امتداد جاده شمالی آنتالیا به سه خط و تقاطع‌های غیرهمسطح ارتقا یافته و به مسیر بزرگراه متصل شده است.

پیش‌کار مطالعات برای ادامه مسیر بزرگراه از کوناکلی تا گازی‌پاشا آغاز شده است.

دو پروژه قطار سریع‌السیر برای اتصال آنتالیا به شبکه ریلی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در حال برنامه‌ریزی است:

425 کیلومتر از اسکی‌شهر-کوتاهیا-افیون‌کاراهیسار-اسپارتا/بوردور-آنتالیا

541 کیلومتر از قیصریه-آق‌سرای-قونیه-سیدی‌شهر-آنتالیا

ایده اتصال آنتالیا به راه‌آهن از اواخر دوران عثمانی مطرح بوده و حدود 100 سال است که به تعویق افتاده است. در سال 1933، در دهمین سالگرد جمهوری، قانونی برای ساخت خط 324 کیلومتری راه‌آهن افیون‌کاراهیسار-آنتالیا با بودجه 25 میلیون لیر و با هدف تکمیل پروژه در 4 سال به تصویب رسید. بخش بوردر از این خط ساخته شد، اما کمبود بودجه و جنگ جهانی دوم مانع از تکمیل خط آنتالیا شد.

خط سریع‌السیر جدید آنتالیا-اسکی‌شهر بخشی از خطوط ریلی سریع‌السیر در حال ساخت آنکارا-استانبول و همچنین خط اتصال به ازمیر خواهد بود. با تکمیل این پروژه، سفر از استانبول به آنتالیا با قطار سریع‌السیر 4 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید.

این پروژه تحول‌آفرین، گامی بزرگ در جهت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیه، افزایش دسترسی به آنتالیا برای گردشگران و تقویت اقتصاد محلی خواهد بود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
dunya

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا