" target="_blank" rel="nofollow"> میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

پرتقال و خواص آن (+طرز تهیه اسموتی پرتقال)

اگر می خواهید که به سرعت با علائم بیماری های عفونی و باکتریایی خداحافظی کنید، از پرتقال و خواص آن غافل نشوید.

تبلیغ در عصر ترکیه

پرتقال؛ میوه محبوب زمستانی

از میان میوه های زمستانی، کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ پرتقال یکی از میوه‌های پرطرفدار و محبوب در فصل زمستان به شمار می رود. پرتقال سبب شده است تا اغلب افراد مصرف این میوه را در اولویت خود قرار دهند. این میوه با رنگ پوسته نارنجی جذاب و طعم تازه و متعادل خود، همواره جزو پرطرفدارترین میوه های زمستانی محسوب می شود.

بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که به منظور کاهش وزن و لاغری، از پرتقال و خواص آن غافل نشوید. در واقع این میوه خوش رنگ و لعاب، به علت داشتن فیبر بالا، می تواند تاثیرات ویژه ای بر کاهش وزن افراد قائل شود. در نتیجه توصیه می شود برای مقابله با هرگونه افزایش بی رویه وزن، مصرف پرتقال را در برنامه رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. گفتنی است که پرتقال را می‌توان به صورت آبمیوه و اسموتی، سس، مارمالاد و حتی به عنوان دسر استفاده کرد. همچنین، از پوست پرتقال می‌توان برای تزئینات غذایی و همچنین تهیه عطر و اسانس استفاده نمود.

پرتقال و خواص آن

پرتقال و خواص آن؛ ترمیم کننده بافت آسیب دیده پوست

هر یک از شما، ماهانه چقدر برای روتین پوستی خود هزینه می کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که تنها با اتّکا به پرتقال، می توانید به درمان مشکلات پوستی بپردازید؟ پرتقال، میوه ای است که به علت وجود ویتامین های بی شمار، خاصیت ترمیم کنندگی فراوانی دارد. به عبارت دیگر، این میوه می تواند نقش پر رنگی را در از بین بردن آسیب های پوستی از جمله لک، آکنه و چین و چروک ایفا کند. برای همین است که امروزه در اغلب کارخانه های داروسازی، از اسانس این میوه پرخاصیت برای ساختن کرم‎های پوستی باکیفیت استفاده می کنند.

با توجه به پرتقال در ترمیم بافت آسیب دیده پوست، استفاده از این ماده طبیعی می‌تواند گزینه مناسب و مؤثری برای بهبود و حفظ سلامت پوست باشد. با این حال، قبل از استفاده بهتر است که با روش های صحیح مصرف پرتقال برای پوست آشنا شوید. همچنین در صورت نگرانی، با یک پزشک متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید.

پرتقال و فواید آن

طرز تهیه اسموتی پرتقال

اسموتی پرتقال یک نوشیدنی خوشمزه و مفید است که می‌تواند به عنوان صبحانه یا میان وعده سالم استفاده شود. برای اینکه بتوانید در فصول مختلف، بدن خود را از بیماری های عفونی و باکتریایی در امان نگه دارید، می توانید این اسموتی خوشمزه را تهیه کرده و میل کنید:

  • مواد لازم برای درست کردن اسموتی خوشمزه پرتقالی:

– 2 عدد پرتقال بزرگ و تازه

– 1/2 فنجان شیر یا آبمیوه پرتقال

– 1 قاشق غذا خوری عسل یا شکر (اختیاری)

– چند قطره عصاره وانیل (اختیاری)

– چند قطعه یخ قالبی

  • طرز تهیه:
  1. برای درست کردن اسموتی پرتقال، در مرحله اول پرتقال‌ها را خوب بشویید و سپس آن‌ها را به دو نیمه تقسیم کنید. حال پرتقال ها را آبگیری کرده و در یک ظرف بریزید. شیر را به پرتقال‌های خرد شده اضافه کنید.
  2. در صورت تمایل، می‌توانید عسل یا شکر را به مواد اضافه کنید تا به طعم دلخواه برسید. همچنین می توانید مطابق با ذائقه شخصی خود، عصاره وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.
  3. تمام مواد را در یک دستگاه آبمیوه گیری بریزید و به مدت چند ثانیه مخلوط کنید. حال قطعات یخ را نیز به اسموتی پرتقال اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا نوشیدنی شما سرد و خوشمزه شود.
  4. اسموتی را در لیوان‌های مناسب بریزید و با برش پرتقال یا تزئینات دلخواه سرو کنید. می توانید در یک روز دلچسب و ایده آل، نوشیدنی پرطرفدار اسموتی را برای خود تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

اسموتی پرتقال

منبع
عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا