میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

وزیر خارجه ترکیه: 60 درصد از بحران‌های جهان در منطقه ما روی می‌دهد

تبلیغ در عصر ترکیه

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد حدود 60 درصد از جنگ‌ها و بحران‌های جهان در جغرافیای اطراف ترکیه اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو در مراسم افطاری حزب حاکم عدالت و توسعه در استان ساکاریا واقع در شمال غرب ترکیه گفت: این جنگ‌ها و بحران‌ها همراه با خود فرصت‌هایی هم به همراه دارد که باید برای تحقق منافع مردم ترکیه و منطقه از آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ترکیه دیگر تنها یک قدرت منطقه‌ای نیست بلکه یک بازیگر مهم در سطح بین‌الملل است.

چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به اینکه ترکیه درست در مرکز سه قاره اصلی واقع گردیده است گفت: ما یک کشور واقع در حوزه دریای سیاه، شبه جزیره بالکان، خاورمیانه و دریای مدیترانه هستیم. در یک نقطه مرکزی در منطقه قفقاز که تا آفریقا امتداد می‌یابد، قرار داریم. به همین علت در یک چنین موقعیتی باید بسیار قوی باشیم. 60 درصد درگیری‌ها و بحران‌های جهانی در منطقه جغرافیایی ما صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در پایان به میانجیگری موفق آنکارا در جنگ روسیه و اوکراین و توافق استانبول برای انتقال غلات از مسیر دریای سیاه اشاره کرد و اظهار داشت: جهان به سرعت در حال تغییر و تحول است و اراده و قدرت هر کشوری رویارویی با با این تحولات به محک گذاشته می‌شود.

*گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
شقفنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا