میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

نتیجه یک تحقیق: نیمی از زنان ترکیه در معرض “آزار و اذیت اینترنتی” قرار دارند

به گفته اوجیلی، خشونت در فضای اینترنت اشکال مختلفی ازجمله تعقیب آنلاین، بلک مِیل یا باج‌گیری، آزار و اذیت و گفتمان خشونت‌بار و یا تولید پورنوگرافی جعلی (دیپ فیک) را در بر می‌گیرد».

تبلیغ در عصر ترکیه

به گفته فوندا اِوجیلی، محقق دانشگاه جمهوریت سیواس، در ترکیه تقریبا از هر دو زن، یک زن با تهدید، آزار و اذیت و یا گفتمان نفرت‌بار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مواجه است. علاوه بر این، ۴۶ درصد از زنان این کشور در معرض «تعقیب مداوم اینترنتی» یا Cyberstalking قرار دارند.

اِوجیلی در چارچوب پروژه «مبارزه با خشونت دیجیتال» که توسط صندوق جمعیت ملل متحد و با هدف افزایش آگاهی اجتماعی آغاز شده است، گفت: «در کل جهان و در ترکیه، زنان تا ۲۷ برابر بیشتر از مردان به خشونت‌های فضای اینترنتی تحت‌فشار قرار دارند».

به گفته اوجیلی، خشونت در فضای اینترنت اشکال مختلفی ازجمله تعقیب آنلاین، بلک مِیل یا باج‌گیری، آزار و اذیت و گفتمان خشونت‌بار و یا تولید پورنوگرافی جعلی (دیپ فیک) را در بر می‌گیرد». خشونت آنلاین بر زنان و دختران تاثیر‌ات مخربی دارد و آن‌ها را بیش از هر زمان دیگر در برابر جرم و جنایت در دنیای واقعی آسیب‌پذیر می‌کند.

اوجیلی با بیان اینکه منفی‌ترین تاثیر خشونت آنلاین، کناره‌گیری زنان از فضای اینترنت است، گفت: «پلتفرم‌های جهانی دسترسی به اطلاعات روز دنیا و همینطور فرصت‌های شغلی را برای افراد امکان‌پذیر کرده است. کناره‌گیری زنان از این فضا، به‌معنی عدم دسترسی آن‌ها به اطلاعات و فرصت‌های شغلی است».

گرد آورنده
ازجمله
منبع
حریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا