میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

مقایسه گلکسی S24 سامسونگ و شیائومی 14

وقتی صحبت از سرعت شارژ می‌شود شیائومی 14، گوشی S24 را از دور خارج می‌کند و تقریباً دو برابر سریعتر است در نتیجه می‌تواند در عرض 35 دقیقه از 0٪ تا 100٪ به طور کامل شارژ شود. این در حالی است که سامسونگ گلکسی S24 برای یک دور شارژ کامل به 75 دقیقه زمان نیاز دارد.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی رده بالا هستید و نمی‌‌دانید چه مدلی را انتخاب کنید، گلکسی اس ۲۴ سامسونگ (Galaxy S24) و شیائومی 14 (Xiaomi 14) و دو گوشی خوب و باکیفیت برای خرید هستند. اما بهترین انتخاب کدام مدل است؟

قطعا انتخاب بین شیائومی 14 و گلکسی S24 آسان نخواهد بود به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی S24 و شیائومی 14 بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را براساس خواسته‌ها و نیازهایتان داشته باشید.

ابعاد و طراحی

هر دو گوشی تقریباً در ابعاد یکسانی طراحی شده‌اند اما شیائومی 14 کمی بلندتر است. از این گذشته، گلکسی اس 24 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی بوده در حالی که که شیائومی 14 با صفحه نمایش 6.36 اینچی ارائه شده است. با این حال، سامسونگ گلکسی S24 سبک‌تر است و در نگاه کلی کوچک‌تر از شیائومی 14 به نظر نمی‌رسد که شاید علت آن طراحی لبه‌ها و پشت کاملاً صاف سامسونگ گلکسی S24 باشد. در واقع پشت خمیده شیائومی 14 آن را جمع‌و‌جورتر نشان می‌دهد و در دست احساس راحتی بیشتری را منتقل می‌کند.

در نهایت، کار با هر دو دستگاه آسان است، اما گلکسی اس 24 به دلیل داشتن پنل‌های جلویی و پشتی گوریلا گلس Victus 2 و فریم آلومینیومی، مقاوم‌تر طراحی شده و از نظر ساختار کلی، کیفیت بهتری دارد. از سوی دیگر، شیائومی فقط در قسمت جلوی گوشی از یک گوریلا گلس ویکتوس نسل اول استفاده کرده است.

نمایشگر

در بخش نمایشگر می‌توان گفت که هر دو گوشی دارای کیفیت‌ تصویری عالی هستند؛ اما اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تر داشته باشید، شیائومی 14 انتخاب خوبی خواهد بود در غیر این صورت گلکسی اس 24 با یک نمایشگر جمع‌و‌جورتر، کیفیت تصویر بی‌نظیری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

با این حال، اگر به دنبال جزییات بیشتری هستید و می‌خواهید تفاوت‌های ظریف بین این دو دستگاه را در نظر بگیرند؛ وضوح نمایشگر شیائومی 14 بالاتر بوده و از Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، در حالی که سامسونگ گلکسی S24 حداکثر روشنایی بالاتری در محیط‌های پرنور دارد (1400 نیت در مقابل 1200 نیت).

عمر باتری

هر دو گوشی علیرغم ظرفیت متوسط باتری، دوام قابل قبولی را ارائه می‌دهند. در واقع، جالب است که بگوییم باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 24 با باتری 4610 میلی‌آمپرساعتی شیائومی 14 تقریبا برابر است.

در واقع با اینکه ظرفیت باتری شیائومی 14 بیشتر است، اما زمان پخش ویدیو و زمان اجرای بازی تقریباً بین این دو دستگاه یکسان بوده و باتری پرچمدار شیائومی فقط در زمینه‌ی مرور وب و زمان مکالمه عملکرد بالاتری را ارائه می‌دهد.

سرعت شارژ

وقتی صحبت از سرعت شارژ می‌شود شیائومی 14، گوشی S24 را از دور خارج می‌کند و تقریباً دو برابر سریعتر است در نتیجه می‌تواند در عرض 35 دقیقه از 0٪ تا 100٪ به طور کامل شارژ شود. این در حالی است که سامسونگ گلکسی S24 برای یک دور شارژ کامل به 75 دقیقه زمان نیاز دارد.

از سوی دیگر سامسونگ گلکسی S24 از حداکثر توان شارژ 25 وات شارژرهای استاندارد Power Delivery پشتیبانی می‌کند، در حالی که شیائومی 14 به حداکثر توان شارژ سریع 90 واتی اختصاصی متکی است. البته شیائومی 14 با شارژرهای Power Delivery نیز به خوبی سازگار بوده است. شیائومی همچنین از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند در حالی که گلکسی اس 24 شارژ سریع بی‌سیم 15 وات را پوشش می‌دهد. در نهایت حتی شارژ بی‌سیم معکوس در شیائومی 14 سریعتر است.

کیفیت بلندگو

شیائومی 14 و سامسونگ گلکسی S24 به یک اندازه صدای بلند و باکیفیت تولید می‌کنند و هر دو مدل در این بخش امتیاز بسیار خوبی دریافت کرده‌اند اما تفاوت زیادی در تنظیمات و شاید کیفیت کلی بلندگوهایشان وجود دارد. اگر به موسیقی گوش می‌دهید یا فیلم تماشا می‌کنید، شیائومی 14 ممکن است انتخاب بهتری باشد. در حالی که هر دو صدایی واضحی دارند و موسیقی را با بالاترین کیفیت پخش می‌کنند، کیفیت صدای شیائومی 14 به لطف بیس عمیق‌تر، بهتر و گرم‌تر است.

کارایی و عملکرد

شیائومی 14 با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست چند هسته‌ای Geekbench 6 عملکرد بهتری در مقایسه با گلکسی اس 24 مجهز به اگزینوس 2400 داشته، در حالی که در تست تک هسته‌ای عملکرد مشابهی با اگزینوس دارد. اما در تست ترکیبی AnTuTu 10 که شامل پردازنده گرافیکی است، SD8 Gen 3 عملکرد بی‌نظیری داشته و پیشرو است.

علاوه بر این، مدل پایه شیائومی 14 دو برابر حافظه بیشتر در مقایسه با گلکسی اس 24 ارائه می‌دهد. در واقع شیائومی در مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه شده در حالی که گلکسی S24 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

در بررسی عملکرد پایدار، هیچ برنده مشخصی میان این دو مدل وجود ندارد. از سوی دیگر مهم است که توجه داشته باشید که گلکسی اس 24 در برخی نقاط جهان با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز به بازار عرضه شده که با این تراشه، عملکرد کاملاً برابری با شیائومی 14 دارد.

دوربین

همانطور که می‌دانید سامسونگ گلکسی S24 و شیائومی 14 مجهز به دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی هستند. از سوی دیگر سامسونگ گلکسی S24 دارای یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی بوده در حالی که شیائومی 14 با یک دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی عرضه شده است. از سوی دیگر دوربین سلفی به کار رفته در سامسونگ گلکسی S24 یک دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و شیائومی 14 با یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

با مقایسه مشخصات دوربین‌های این دو گوشی، احتمالاً تصور می‌کنیم که شیائومی 14 دارای تنظیمات دوربین بهتر و قابلیت‌های بیشتر است. در حالی که طبق بررسی‌ها، هر دو گوشی در طول روز تصاویر کاملاً مشابهی با دوربین اصلی خود ثبت کرده‌اند. به طور کلی شیائومی 14 می‌تواند تصاویر را با جزئیات بیشتر و خروجی واضح‌تر ارائه دهد اما در عکاسی با لنز فوق عریض، گلکسی اس 24 عملکرد بی‌نظیری دارد و در نور روز بهترین تصاویر را ثبت می‌کند.

وقتی صحبت از دوربین‌های تله فوتو به میان می‌آید، شیائومی 14 انتخاب بهتری است زیرا از نزدیک عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و تصاویری واضح‌ و دقیق را ثبت می‌کند. از سوی دیگر در عکاسی در محیط‌های کم‌نور، شیائومی 14 واقعا تصاویر درخشانی را ثبت می‌کند و می‌توان گفت که گوشی شیائومی با تمام دوربین‌هایش در شب عکس‌های بهتری می‌گیرد. در مقایسه با گلکسی اس 24، تصاویر ثبت شده با شیائومی 14 تمیزتر و واضح‌تر هستند و جزئیات بیشتری را بدون نویز نمایش می‌دهند در نتیجه برتری شیائومی 14 در این زمینه کاملا مشهود است.

از سوی دیگر در بخش عکاسی سلفی، گلکسی اس 24 انتخاب بهتری است زیرا در شیائومی 14 عکس‌ها با کنتراست کمتر ثبت می‌شوند و به طور کلی تصاویر کم‌رنگ‌تر و رنگ پوست روشن‌تر خواهد بود در نتیجه تصاویر سلفی شیائومی 14 در مقایسه به گلکسی اس 24 چندان رضایت‌بخش نیست. در حالی که در بخش فیلمبرداری، شیائومی 14 انتخاب بهتری است. فیلم‌های دوربین اصلی شیائومی واضح‌تر، دقیق‌تر و با دامنه دینامیکی گسترده‌تر ضبط می‌شوند. از برخی جنبه‌ها، ویدیوهای فوق عریض و تله فوتو در S24 بهتر هستند، در حالی که در برخی حالات دیگر، ویدیوهای شیائومی 14 زیباتر به نظر می‌رسند.

نقاط قوت گلکسی S24 سامسونگ و شیائومی 14

گوشی گلکسی S24 سامسونگ

صفحه نمایش روشن‌تر در فضای باز
کیفیت ساخت بالاتر
وزن سبک‌تر
دوربین سلفی بی‌نظیر
رابط کاربری پیشرفته و جذاب با پشتیبانی طولانی‌مدت
ارزش خرید بالا

گوشی شیائومی 14

نمایشگر بزرگتر مجهز به Dolby Vision
کیفیت کلی دوربین بهتر است.
چیپست اسنپدراگون سریعتر (در مقایسه با اگزینوس).
عمر باتری بیشتر
شارژ سریع‌تر (سیمی 90 وات و بی‌سیم 50 وات)
کیفیت صدای بی‌نظیر بلندگوها
مادون قرمز (Infrared blaster) برای کنترل وسایل.
نتیجه نهایی مقایسه گلکسی S24 و شیائومی 14

به طور کلی تفاوت کمی بین شیائومی 14 و گلکسی اس 24 وجود دارد. اما می‌توان گفت شیائومی 14 یک گوشی همه‌کاره است که کیفیت دوربین بالاتر، عمر باتری طولانی‌تر، سرعت شارژ بیشتر، صفحه‌نمایش مجهز به Dolby Vision و احتمالاً تنظیم بلندگوی استریو را ارائه دهد.

از سوی دیگر شیائومی در مدل پایه، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد در حالی که گلکسی اس 24 سامسونگ 100 یورو ارزان‌تر بوده و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی را در مدل پایه ارائه می‌دهد.

در بخش نرم افزاری و طراحی، سامسونگ گلکسی S24 حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد زیرا زیباتر طراحی شده، رابط کاربری One UI 6.1 بسیار جذاب، هوشمند و کاربرپسند بوده، به جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ مجهز شده و قرار است تا سال‌ها آپدیت نرم‌افزاری را دریافت کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سخت افزار مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا