میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

معرفی 10 سریال کره‌ای تاریخی که ارزش تماشا دارد

تبلیغ در عصر ترکیه

در بین سریال‌های کره‌ای، ژانر تاریخی نیز مانند ژانر عاشقانه و کمدی طرفدران خود را دارد. سریال‌های تاریخی کره‌ای با روایت تاریخ و فرهنگ این کشور، مخاطبان را به سفری در زمان می‌برند و در عین حال داستانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ دارند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به بهترین سریال‌های کره‌ای تاریخی که قطعا ارزش دیدن دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به صنعت سینما و سریال‌سازی کره جنوبی علاقه‌مند هستید یا ژانر تاریخی برایتان جذاب است، حتما تا پایان این مقاله را مطالعه کنید تا با چند سریال کره‌ای محبوب در این ژانر آشنا شوید.

1. افسانه جومونگ (Jumong)

لیست خود را با نام آشنا‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌ کره ای تاریخی در ایران شروع می‌کنیم. امکان ندارد ایرانی باشید و نام جومونگ را نشنیده باشید. این سریال در ایران طرفداران پروپاقرصی دارد که حتی تا 10 بار آن را تا انتها تماشا کرده‌اند. این اثر تلویزیونی در دهه‌ 2000 میلادی پخش شده و تا به امروز به‌عنوان یکی از شاهکارهای باکیفیت در دنیای سریال‌های تاریخی شناخته می‌شود. سریال جومونگ با کارگردانی “لی جین سوک”، نویسندگی “جونگ سون یون” و “پارک جین وو”، داستان پرفراز و نشیب شاهزاده جومونگ را به تصویر می‌کشد. اگر به دنبال معرفی سریال‌های کره‌ای بیشتر در ژانرهای دیگر هستید، می‌توانید در ویدو به دنیایی از فیلم و سریال‌ها و اخبار مربوط به آن دست پیدا کنید.

2. عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

در سال 2016، سریال کره‌ای عاشقان ماه به‌عنوان یک شاهکار در دنیای سریال‌های کره‌ای عاشقانه و تاریخی به روی آنتن رفت. این سریال، الهام گرفته از رمان چینی “Bu Bu Jing Xin”، دو دوره زمانی متفاوت را به تصویر می‌کشد و داستان‌های جذابی دارد. در دوره جدیدتر این سریال، “Go Ha-jin”، یک دختر جوان، به شیوه‌ای غم‌انگیز و به نحوی عجیب به دوران گوریو می‌رود. این اتفاق معجزه‌آسا، او را به خانه شاهزاده چهارم و شخصی به نام “”Wang So یا “Gwangjong”، می‌رساند و داستان عشق شگفت‌انگیزی بین این دو شخصیت را رقم می‌زند.

3. شکارچیان برده (The Slave Hunters)

سریال Chuno یا با نام انگلیسی The Slave Hunters، یکی از سریال‌های درخشان تاریخ سریال‌ کره‌ای است که در سال 2010 زیبایی‌های دوران چوسان، از سال 1658 تا 1788 را به تصویر کشیده است. این سریال، داستان سه شخصیت، یک برده‌ فراری و دو فرد دیگر، یک مبارز ماهر و یک افسر سابق نظامی است که در گره‌گشایی از دستگیری برده‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

4. آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

سریال آقای آفتاب یک شاهکار در دنیای سریال‌های تاریخی کره‌ای است که در سال 2018 به پخش رسید و داستانی فراگیر از زمان اشغال ژاپن در کره ‌جنوبی را به تصویر می‌کشد. در این سریال، داستان “یوجین چوی”، مردی که در آوارهای کودتایی که به اشغال کره انجامیده، خانواده‌اش را از دست داده و به سوی آمریکا فرار می‌کند را دنبال می‌کنیم. پس از مدتی، او به کره‌جنوبی بازمی‌گردد و درگیر ماجراهایی پیچیده و جذاب می‌شود.

5. افسانه دونگ یی (Dong Yi)

سریال کره‌ای دونگ‌ یی، یک اثر تلویزیونی فوق‌العاده کره‌ای است که در ایران نیز مورد استقبال قرار گرفت. این سریال تاریخی و درام بر اساس زندگی واقعی “دونگ یی”، یکی از ملکه‌های برجسته دوران چوسان، ساخته شده و به بررسی زندگی و ماجراهای جذاب این شخصیت تاریخی می‌پردازد.
تمرکز این سریال بر قدرت زنان، آن را به یک اثر بی‌نظیر و الهام‌بخش برای جوامع مختلف، از جمله جامعه کره ‌جنوبی، تبدیل کرده است. دونگ‌یی با معرفی جزئیات دقیق و زیبا از زندگی ملکه دونگ یی واقعی، نه‌تنها با به نمایش گذاشتن اتفاقات تاریخی، بلکه با ارائه پلان‌های زیبا و داستانی پرشور، جای خود را در لیست بهترین سریال‌ کره ‌ای به‌دست آورده است.

6. عشق در مهتاب (Love in the Moonlight)

عشق در مهتاب، یک سریال کره‌ای درام تاریخی است که در سال 2016 داستانی جذاب و دلنشین از دوران سلسله چوسان را نشان می‌دهد. این سریال داستان جذابی از روابط پیچیده و عشق ممنوعه را به تصویر می‌کشد. این سریال بسیار مختصر و مفید است و این موضوع یکی از دلایل جذابیت آن برای مخاطبان است.

داستان این سریال روایتی است میان “هون” ولیعهد چوسان و “را اون” یک زن جوان که به‌عنوان یک خدمتکار در دربار سلطنتی خدمت می‌کند. این دو نفر از دوران کودکی با هم بزرگ شده‌اند و ارتباط نزدیکی دارند. “هون” از کودکی عاشق “را اون” بوده است؛ اما به دلیل موقعیت اجتماعی او، در ابراز عشق خود به او ناتوان است. رابطه مخفیانه بین این دو، با چالش‌های فراوانی همچون مخالفت خانواده و مشکلات درباری روبه‌رو می‌شود.

7. شش اژدهای پرنده (Yungnyong-i Nareusya)

این سریال کره‌ای در سال‌های 2015 تا 2016 توسط شبکه KBS2 پخش شد. این سریال بر اساس واقعیت‌های تاریخی در دوران دودمان جوسون (سال‌های 1392 تا 1419) ساخته شده و داستان آن به شش شخصیت اصلی برمی‌گردد که نقش بسیار مهمی در تشکیل و ظهور امپراتوری جوسون دارند.

کارگردان با عملکرد قوی و شخصیت‌پردازی عالی، این سریال را به یکی از بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای تبدیل کرده است. نقل قول از واقعیت‌های تاریخی و ترکیب آن با یک داستان جذاب و مهیج باعث شده، این سریال توجه بسیاری از طرفداران فرهنگ و تاریخ کره‌ جنوبی را جلب کند.

8. ملکه کی (The Empress Ki)

داستان این سریال درباره “کی سونگ نیانگ” یک زن جوان است که به بردگی فروخته می‌شود و به سلسله یوان برده می‌شود. او در دربار یوان ترقی پیدا می‌کند و در نهایت به امپراتور یوان تبدیل می‌شود.

 

9. نقاش باد (Painter of the Wind)

نقاش باد یک سریال کره‌ای در ژانر تاریخی با داستانی فوق‌العاده جذاب است که در دوران سلسله چوسان روایت می‌شود. داستان این سریال به زندگی “یانگ کوم هیونگ”، یک نقاش بااستعداد که به دلیل محدودیت‌های جنسی خود، در نقش یک مرد به نام “خویونگ”، به مدرسه‌ هنر می‌رود، می‌پردازد. او در طی داستان با شخصیت‌های مختلف و ماجراهای پیچیده روبه‌رو می‌شود.

 

10. درختی با ریشه عمیق (Tree with Deep Roots)

داستان این سریال کره‌ای در دوران سلسله چوسان روایت می‌شود و به چگونگی خلق الفبای کره‌ای، یا هانگول، می‌پردازد. داستان این سریال در اواخر قرن چهاردهم رخ می‌دهد، زمانی که کره تحت سلطه سلسله گوریو است. پادشاه “ته جو”، بنیان‌گذار سلسله چوسان، تصمیم می‌گیرد الفبای جدیدی برای کره ایجاد کند تا مردم به راحتی بتوانند به زبان خودشان بنویسند و بخوانند. درختی با ریشه عمیق، داستانی جذاب از وطن‌پرستی، فداکاری و عشق به میهن را به تصویر می‌کشد.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی بهترین سریال کره ای در ژانر تاریخی پرداختیم و لیستی از 10 مورد از بهترین سریال‌های تاریخی را ارائه دادیم که می‌توانید در اوقات فراغت خود تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌وجه سریال‌های معرفی شده در این لیست را از دست ندهید. اگر به سینما و تلوزیون علاقه دارید و اهل فیلم دیدن و سریال دیدن هستید، در تایم سیتی می‌توانید با دنیایی از فیلم و سریال‌های جدید و به‌روز آشنا شوید. از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگزاریم.

1 دیدگاه

  1. هیییییییییییییچ فیلمی به پای جومونگ نمیرسدددددددددددددددددددددد . تماممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا