میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

معرفی خوش دست ترین گوشی شیائومی

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی در یک جعبه کوچک حاوی دفترچه راهنمای کاربر معمولی و یک کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده عرضه می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

شیائومی ردمی 12 یکی از محصولات با کیفیت این کمپانی است که با ظاهری زیبا و چشم نواز روانه بازار می‌شود و از آنجایی که ابعاد و وزن مناسبی دارد، به عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی معرفی می‌شود؛ بدین ترتیب به راحتی در دستان شما جای می‌گیرد و امکان استفاده طولانی مدت بدون هیچ‌گونه خستگی یا کلافگی را فراهم می‌کند. Xiaomi Redmi 12 با وجود اینکه یک گوشی سبک است، از صفحه نمایش بزرگ 6.79 اینچی برای نمایش تصاویر مختلف استفاده کرده و آن را به یکی از بزرگترین نمایشگر‌ها در کلاس خود تبدیل می‌کند.

شیائومی ردمی 12 علاوه بر اینکه خوش دست‌ترین گوشی شیائومی به شمار می‌رود، کیفیت ساخت بالایی را نیز ارائه می‌دهد و با استفاده از گواهینامه IP53 مقاومت بالایی را در برابر نفوذ گردوغبار و قطرات آب نشان می‌دهد. پنل پشتی گوشی نیز از شیشه ساخته شده است و علاوه بر مقاومت بالا در برابر خط و خش، طراحی بسیار دلپذیری را ارائه می‌دهد. از دیگر مشخصاتی که در خرید گوشی ردمی 12 مورد توجه قرار می‌گیرد، فضای ذخیره سازی آن است که از 128 گیگابایت شروع می‌شود و تا 256 گیگابایت ادامه می‌یابد؛ یک اسلات کارت حافظه نیز برای گوشی در نظر گرفته شده است که برای افزایش فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارد و با اینکه فضای ذخیره سازی پایه بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد، با قیمتی حدود 150 یورو به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اقتصادی صاحب یک گوشی سبک و کارآمد شوید و ضمن انجام امور روزانه خود، بهترین عملکرد ممکن را دریافت کنید.

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی در یک جعبه کوچک حاوی دفترچه راهنمای کاربر معمولی و یک کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده عرضه می‌شود. هیچ شارژری در جعبه مشاهده نمی‌شود، بنابراین در صورت نداشتن آداپتور، باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این مدل گوشی سبک می‌تواند تا 18 وات را از طریق Power Delivery مصرف کند؛ در این صورت، هنگام خرید آداپتور به این مسئله نیز توجه کنید و یک شارژر کاملا سازگار بخرید. درون جعبه یک قاب سیلیکونی شفاف نیز به چشم می‌خورد که برای محافظت بیشتر از بدنه مورد استقاده قرار می‌گیرد.

طراحی در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی

اولین پارامتری که در خرید گوشی ردمی 12 مورد توجه قرار می‌گیرد، طراحی و کیفیت ساخت آن است که بسیار عالی و پاسخگو می‌باشد. طراحی این گوشی به گونه‌ای است که آن را به عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی معرفی می‌کند و احساس رضایت را در شما برمی‌انگیزد. Xiaomi Redmi 12 همچنین طراحی بسیار بهتری نسبت به ردمی 10 دارد و پنل پشتی پلاستیکی را با یک پنل شیشه‌ای براق تعویض می‌کند. به علاوه یک صفحه نمایش بزرگ را در پنل جلویی خود جای می‌دهد و همچنان با وزن کمتر از 200 گرم عرضه می‌شود.

قاب پلاستیکی شیائومی ردمی 12 نیز به صورت صاف طراحی شده است که باعث می‌شود به راحتی در دست قرار بگیرد و در استفاده طولانی مدت موجب اذیت شدن شما نشود. در پنل پشتی خوش دست‌ترین گوشی شیائومی جزیره دوربین به چشم نمی‌خورد و در‌عوض، هر لنز دوربین در حلقه خودش می‌نشیند؛ لنز‌های دوربین با حالت برجسته قرار گرفته‌اند و ممکن است موجب تکان خوردن گوشی هنگام قرار گرفتن روی طوح مختلف شوند؛ البته شما می‌توانید با استفاده از قاب مناسب، از بروز این مشکل جلوگیری کنید و گوشی خود را با خیال راحت روی میز یا هر جای دیگر بگذارید.

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و آبی عرضه می‌شود که هر سه رنگ از زیبایی خاصی برخوردارند و جلوه‌ای منحصر به فرد به محصول می‌بخشند؛ در نتیجه شما می‌توانید یکی از این رنگ‌ها را بر‌اساس سلیقه خود خریداری کرده و آن را با استایل مورد نظر هماهنگ کنید. قسمت پایین محل سوکت USB-C و مشبک بلندگو است. سینی سیم کارت در سمت چپ، نزدیک لبه بالایی قرار دارد، اما برخلاف ردمی 10، از یک اسلات هیبریدی استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید دو سیم کارت یا یک کارت حافظه micro SD به همراه یک سیم کارت داشته باشید.

لبه سمت راست خوش دست‌ترین گوشی شیائومی دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را در خود جای می‌دهد که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرعت و دقت بالایی را در رمزگشایی از قفل گوشی ارائه می‌دهد. سنسور اثر انگشت همچنین به راحتی قابل لمس و دستیابی است و درست در زیر انگشت شست شما قرار می‌گیرد. در نهایت قسمت بالایی جایی است که جک 3.5 میلیمتری صدا در آن قرار دارد و برای اتصال انواع هدفون و هندزفری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیفیت ساخت خوش دست‌ترین گوشی شیائومی نیز عالی است و می‌تواند به خوبی در برابر انواع ضربه و آسیب مقاومت کند. علاوه بر این، از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند و مقاومت بالایی را در برابر نفوذ آب و گردوغبار نشان می‌دهد. در مجموع، باید بگوییم که شیائومی ردمی 12 با اینکه یک گوشی بزرگ 6.79 اینچی با لبه‌های تیز است، اما تعادل بسیار عالی را هنگام قرار گرفتن در دست ایجاد می‌کند و احساس بسیار خوشایندی را هنگام کار کردن با آن به ارمغان می‌آورد.

پنل LCD بزرگ در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی

در قسمت بعدی از بررسی گوشی ردمی 12 به صفحه نمایش می‌رسیم که با اندازه‌ای بزرگ و کیفیتی عالی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در‌حقیقت، خوش دست‌ترین گوشی شیائومی دارای صفحه نمایش 6.79 اینچی از نوع IPS LCD با نرخ رفرش 120 هرتز و وضوح تصویر 1080 در 2460 پیکسل است که یک جهش بزرگ نسبت به پنل 6.5 اینچی ردمی 10 محسوب می‌شود. میزان روشنایی صفحه نمایش نیز به اندازه 550 نیت در نظر گرفته شده است که برای استفاده در فضای بیرونی کاملا مناسب می‌باشد.

اگرچه خوش دست‌ترین گوشی شیائومی با نام ردمی 12 دارای بهترین نمایشگر تا کنون نیست، اما همچنان برای محدوده قیمیت خود عالی و مناسب می‌باشد. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که Xiaomi Redmi 12 از حسگر مجاورت سخت افزاری استفاده نمی‌کند که می‌تواند تجربه بدی را هنگام تماس‌های صوتی ارائه دهد، زیرا صفحه نمایش اغلب در طول تماس‌های تلفنی روشن شده و موجب لمس‌های تصادفی پی در پی می‌شود. در نهایت باید به رنگ‌های صفحه نمایش اشاره کنیم که بسیار دقیق و پویا هستند و می‌توانند لذت تماشای محتوای مورد نظر را دو‌چندان کنند.

باتری و سرعت شارژ در بررسی گوشی ردمی 12

شیائومی ردمی 12 که عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی را به خود اختصاص می‌دهد، با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و تراشه Helio G88 عرضه می‌شود و دوام بالایی را در باتری ارائه می‌دهد. به این معنی که امتیاز استقامت کلس 117 ساعت را کسب کرده و با یک بار شارژ کامل تا مدت زمان زیادی شما را همراهی می‌کند. در این صورت شما می‌توانید بدون نگرانی از تخلیه باتری به انجام کار‌هایی همچون تماشای ویدیو و مرور وب بپردازید و از عمر بالای باتری لذت ببرید.

سرعت شارژ

هنگام خرید گوشی ردمی 12 باید توجه داشته باشید که از فناوری شارژ 18 واتی از طریق Power Delivery پشتیبانی می‌کند که تقریبا همان چیزی است که از یک گوشی در این رنج قیمت انتظار می‌رود. متاسفانه این گوشی با شارژر مناسب در جعبه عرضه نمی‌شود و فقط یک کابل شارژ را در اختیار شما می‌گذارد، اما خبر خوب این است که شارژر‌های 18 واتی سازگار با فناوری PD به راحتی در دسترس هستند و شما می‌توانید یک آداپتور سازگار را به آسانی خریداری کنید.

بررسی اسپیکر و کیفیت صدا در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی با نام ردمی 12 به یک اسپیکر تکی با صدای پایین مجهز شده است و عملکرد پایین‌تری را نسبت به تنظیم بلندگوی دوگانه در ردمی 10 ارائه می‌دهد. در این صورت نباید انتظار کیفیت صدای عالی را از یک گوشی با قیمت زیر 200 یورو با اسپیکر تکی داشته باشید. خوشبختانه، Xiaomi Redmi 12 هم از فناوری بلوتوث و هم از جک 3.5 میلیمتری استفاده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد انواع هدفون‌های سیمی یا بی‌سیم خود را به گوشی متصل کنید و از شنیدن محتوای صوتی مورد نظر با کیفیت بالا لذت ببرید.

نرم افزار و سیستم عامل در Xiaomi Redmi 12

شیائومی ردمی 12 علاوه بر اینکه به عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی معرفی می‌شود، روی جدید‌ترین MIUI 14 موجود مبتنی بر اندروید 13 اجرا می‌شود و وعده دو بروزرسانی بزرگ را به کاربران خود می‌دهد. به علاوه، شیائومی بروزرسانی‌های امنیتی را تا ژوئن 2027 عرضه خواهد کرد و رضایت کاربران را در این زمینه به طور کامل جلب می‌کند. البته، از آنجایی که این گوشی سبک یک محصول اقتصادی با قابلیت‌های سخت افزاری محدود است، برخی از عملکرد‌های اصلی MIUI را ارائه نمی‌دهد، با این حال بسیاری از آن‌ها در دسترس هستند و عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند.

عملکرد و سخت افزار در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی

بررسی گوشی ردمی 12 نشان می‌دهد که این گوشی از چیپست MediaTek Helio G88 استفاده می‌کند که یک تراشه نسبتا قدیمی محسوب می‌شود و فرایند ساخت 12 نانومتری را ارائه می‌دهد. این تراشه همچنین یک CPU هشت هسته‌ای با 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با کلاک 1.8 گیگاهرتز را در خود جای می‌دهد که با پردازنده گرافیکی Mali G52 MC2 با فرکانس 1 گیگاهرتز همراه شده است و عملکرد قابل قبولی را در پردازش امور مختلف ارائه می‌دهد.

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی در پیکربندی‌های مختلف برای حافظه داخلی عرضه می‌شود که شامل 4 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه، 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. شما می‌توانید در صورت نیاز به فضای بیشتر از کارت حافظه micro SD استفاده کنید و میزان فضای ذخیره سازی را به طور قابل توجهی افزایش دهید. باید توجه داشته باشید که Xiaomi Redmi 12 از تراشه‌های eMMC 5.1 به جای حافظه سریع UFS استفاده می‌کند.

تنظیمات دوربین در شیائومی ردمی 12

شیائومی ردمی 12 علاوه بر اینکه به عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی معرفی می‌شود، کیفیت مناسبی را نیز در عکسبرداری از صحنه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این گوشی از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به همراه لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در قسمت جلویی یک دوربین 8 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد که برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منوی دوربین

برنامه پیش فرض دوربین در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی نکرده است و همه حالت‌های موجود را در صفحه اصلی به نمایش می‌گذارد. تنظیمات اضافی موجود در منظره یاب نیز اکنون در یک منوی پاپ آپ پنهان شده‌اند که با ضربه زدن روی فلش باز می‌شود و برای انتخاب راحت‌تر، نزدیک دکمه شاتر ظاهر می‌شود. دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند، اما با بستن برنامه دوربین غیر فعال می‌شود، بنابراین باید هر بار که برنامه دوربین را باز می‌کنید، حالت Auto HDR را نیز روشن کنید. شما همچنین یک حالت حرفه‌ای را در برنامه دوربین دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد تعادل رنگ سفید، فوکوس، IOS، سرعت شاتر و نوردهی را تغییر دهید.

کیفیت عکس در نور روز

تصاویری که با دوربین اصلی خوش دست‌ترین گوشی شیائومی در نور روز گرفته می‌شوند، بسیار شارپ هستند، دامنه دینامیکی وسیعی دارند و جزئیات بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند. از طرف دیگر کنتراست بالا و رنگ‌های پویا، حال و هوای رنده‌ای به عکس‌ها می‌بخشند و توجه شما را از هر نظر جلب می‌کنند. عکس‌های فوق عریض نیز کنتراست خوب و رنگ‌های زنده دارند و با وجود اینکه بیش از حد پردازش می‌شوند، ظاهر خوبی را به نمایش می‌گذارند.

در نهایت دوربین ماکرو از یک سنسور کوچک 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت استفاده می‌کند، اما جزئیات کافی را ارائه نمی‌دهد؛ به علاوه عدم کنتراست تصاویر را کسل کننده می‌کند و رنگ‌ها را ازبین می‌برد، بنابراین ما نمی‌توانید شاهد استفاده زیاد از این دوربین باشیم.

کیفیت عکس در نور کم

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی عملکرد نامناسبی را در شب ارائه می‌دهد و محدوده دینامیکی محدودی را همراه با جزئیات کم در عکس‌ها به نمایش می‌گذارد، در نتیجه هایلایت‌ها بریده شده و همه چیز مبهم به نظر می‌رسد. حالت اختصاصی شب که برای هر عکس زمان زیادی را صرف می‌کند، پیشرفت چندانی را ارائه نمی‌دهد و روشن شدن بیشتر سایه‌ها در این حالت، نویز بیشتری را نشان می‌دهد. در ادامه باید بگوییم که هیچ فایده‌ای برای استفاده از دوربین فوق عریض بعد از غروب وجود ندارد، زیرا نویز زیاد همراه با کیفیت پایین را در عکس‌ها ارائه می‌دهد.

عکس‌های پرتره

خوش دست‌ترین گوشی شیائومی با نام ردمی 12 در ثبت عکس‌های پرتره شما را امیدوار خواهد کرد و رنگ‌های طبیعی، جزئیات خوب، محدوده دینامیکی مناسب و جلوه بوکه قانع کننده را به نمایش می‌گذارد. با یان حال، زمانی که برخی از عکس‌های استاندارد حالت Photo از یک سوژه را گرفتیم، متوجه شدیم که آن‌ها به طور قابل توجهی واضح‌تر با جزئیات بسیار خوب هستند؛ این تفاوت با کاهش نور محیط بیشتر می‌شود.

عکس‌های سلفی

Xiaomi Redmi 12 علاوه بر اینکه به عنوان خوش دست‌ترین گوشی شیائومی معرفی می‌شود، سلفی‌های خوبی را نسبت به رنج قیمتی خود به ثبت می‌رساند و حتی در شرایط نوری کم، تصاویری با وضوح بالا ثبت می‌کند. با این همه، توصیه می‌کنیم در هنگام گرفتن سلفی، دست خود را ثابت نگه دارید تا شاهد عکس‌های تار در نور محیطی کمتر نباشید.

ضبط ویدیو

هنگام خرید گوشی ردمی 12 باید به قابلیت‌های فیلمبرداری آن نیز توجه کنید که در این باره باید بگوییم Redmi 12 فقط می‌تواند ویدیو‌های 1080p@30fps را فیلمبرداری کند و عملکرد عالی را ارائه دهد. دوربین اصلی در تئوری وضوح مورد نیاز را دارد، اما قدرت پردازش کافی برای فیلمبرداری 2160p در آن وجود ندارد. کیفیت فیلمبرداری در دوربین اصلی در میان گوشی‌های هم رده خود متوسط است و گاهی اوقات بریدگی‌هایی را در فیلم‌ها به نمایش می‌گذارد.

این در حالی است که دوربین فوق عریض در خوش دست‌ترین گوشی شیائومی با نوردهی بهتر، وضوح مشابه و رنگ‌های زنده‌تر ویدیو‌هایی با کیفیت شگفت انگیز ضبط می‌کند. بنابراین شما می‌توانید ضمن در دست داشتن یک گوشی سبک، از صحنه‌های به یاد ماندنی با کیفیت مناسب فیلمبرداری کنید و آن‌ها را در گوشی خود به ثبت برسانید تا در مواقع لزوم به آن‌ها دسترسی داشته باشید و از دیدن هر‌کدام از ویدیو‌های ضبط شده نهایت لذت را ببرید.

جمع بندی

بررسی گوشی ردمی 12 نشان می‌دهد که این گوشی با طراحی شیشه‌ای عالی، عمر باتری فوق‌العاده و عملکرد قابل اعتماد دوربین در نور روز عرضه می‌شود و همه این ویژگی‌های خوب را با قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد. با این همه، از چیپست قدیمی Helio G88 پشتیبانی می‌کند و تنها از یک اسپیکر با صدای کم به جای بلندگو‌های استریو دو‌گانه استفاده می‌کند.

به طور کلی، اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را به کار با گوشی هوشمند اختصاص می‌دهید و مجبورید که گوشی موبایل خود را به طور مداوم در دست بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم خوش دست‌تریت گوشی شیائومی با نام Xiaomi Redmi 12 را بخرید و ضمن پرداخت هزینه‌ای اقتصادی، از عملرد عالی آن در زمینه‌های مختلف، به ویژه طراحی و کیفیت ساخت بهره مند شوید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

3 دیدگاه

  1. بدترین گوشی هارو شیائومی تولید میکنه کاری به سخت افزاری اینا ندارم گوشی که تنها دوسال آپدیت براش میاد گوشی های پرچم دارش 5 سال تو همین قیمت میان رده با همین سخت افزار میشه سامسونگ گرفت با آپدیت 5 سال تا 7 سال که امنیتشم بهتره حالا بنظر خودت کدوم ارزش داره شیائومی چینی یا سامسونگ کره

  2. سلام باتشکراز کترشناسان این بخش
    خصوصیاتی که عنوان شدواقعا دراین نوع گوشی به وضوح پیداست من یک روزکامل رو به بررسی ان پرداختم همه انچه یک گوشی دراین رنج قیمتی هست رو بررسی کردم و به جرات می توانم بگم تنها چیزی که کم دارد باین صفحه عریض و توانایی پرداخت درنوع خود قلم می باشد من برا گوشی دوم که بتوانم با برنامه های بانکی کشورم وخیلی برنامه ها درارتباط باشم خریدم کاش زبان فارسی دربخش های مختلف گوشی بود بسیاری از برنامه ها فارسی رو ساپورد نمی کنند مثل کیف های پول ولی درکل گوشی خوب وبهترازهم نوع های خوداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا