میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

معجزه‌ خیار یخ‌زده برای پوست

این ماسک یکی از ساده‌ترین و اثرگذارترین ماسک‌های خانگی است که به پوست شما طراوت و شادابی و درخشندگی می‌بخشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

«مامان بزرگم همیشه خیار می‌مالید به صورتش! پوستش مث برگ گل بود!» قبول دارید که بعضی ترفندهای قدیمی‌ها واقعا کاربردی بود؟! اینکه از حداقل امکانات بهترین استفاده را می‌بردند

در دنیای پر از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی، سخت است که دست به انتخاب بزنید! هر روز چشم باز می‌کنید یک پیشنهاد برای داشتن پوست خوب و سالم به شما می‌شود و در مقابل از هزینه‌ها هم که دیگر نگویم! اما بد نیست گاهی راهکارهای بی خطر و بی هزینه را که همیشه هم در دسترس است استفاده کنید. با توجه به اینکه پایه‌ی اصلی خیلی از ماسک‌ها و کرم‌ها گیاهی است قطعا تاثیر رو آوردن به سنت قدیمی‌ها را خواهید دید!

خیار برای همه محبوب است. هم موقعی که به عنوان میوه از آن استفاده کنید دوستش خواهید داشت هم باتوجه به خاصیت آبرسانی آن برای پوست مفید است.

این ماسک یکی از ساده‌ترین و اثرگذارترین ماسک‌های خانگی است که به پوست شما طراوت و شادابی و درخشندگی می‌بخشد.

همین الان از جایتان بلند شوید، گوشی را کنار بگذارید و در یخچال را باز کنید! یک خیار را بردارید. حتما قبلا آن را شسته‌اید دیگر؟! احسنت! خیار را به اندازه 4-5 سانت برش بزنید و داخل فریزر بگذارید. باید اجازه بدهید خوب یخ بزند. پس اگر می‌خواهید صبح این کار را انجام بدهید شب قبل از خواب خیار را توی فریزر گذاشته تا صبح برایتان آماده باشد.

بر فرض اینکه الان خیار یخ‌زده‌ی شما حاضر و آماده است آن را در دست بگیرید. می‌توانید با دستکش این کار را بکنید که کمتر دستتان یخ بشود. یا با یک حوله خیار یخی را بگیرید. اول صورتتان را بشویید تا از آلودگی‌ها پاک باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که با خیار پوستتان را به سمت بالا ماساژ بدهید. تنها نکته‌ی مهم این کار همین است که جهت ماساژ را رعایت کنید. به سمت بالا و طرفین بکشید. حتی دور چشم‌هایتان هم می‌توانید از خیار یخی بمالید. ده دقیقه این کار را انجام بدهید کافی است.

بعد از این کار ممکن است به خاطر یخ بودن آن کمی صورتتان قرمز شود که زود برطرف می‌شود. اما خنکی مطبوعی که پوستتان می‌دهد حال آن را جا می‌آورد! این کار را هر روز انجام بدهید. حتی روزی دو بار هم می‌توانید استفاده کنید. نیاز به شستشو بعد از ماساژ ندارید، ولی اگر احساس چسبندگی داشتید می‌توانید با آب ولرم یا سرد صورتتان را شست‌وشو دهید.

فواید ماساژ با خیار یخ زده
– این کار علاوه بر آنکه یک نوع ماساژ است و ماساژ هم باعث گردش خون زیر پوستتان می‌شود خیلی مفید است.

– منافذ باز پوستتان را به مرور می‌بندد.

– باعث سفت شدن بافت پوست می‌شود.

– کم کم جای لک و جوش‌ها را محو خواهد کرد.

– اگر دور چشمتان هم بمالید (حواستان باشد پوست دور چشم نازک است پس با آرامش این کار را انجام بدهید) پف و تیرگی دورچشم را کم می‌کند و چین و چروک‌ها کمتر به چشم خواهند آمد.

– به شدت برای آبرسانی پوست شما مفید است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
باتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا