میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاترکیه

وزیر دفاع ترکیه: قدرت مان در فضا بیشتر می شود

تبلیغ در عصر ترکیه

وزیر دفاع ترکیه ضمن اشاره به آمادگی نیروهای مسلح برای بهره‌برداری از ماهواره دیده‌بانی ایمجه «İMECE» تاکید کرد به این ترتیب قدرت کشور در فضا بیش از پیش تقویت می‌یابد.

به گزارش آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مراسم پرتاب نخستین ماهواره دیده‌بانی بومی و ملی ایمجه «İMECE» ترکیه که صبح امروز از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیا آمریکا پرتاپ شد، حضور یافته و سخنرانی کرد.

وی این ماهواره را حلقه دیگر از زنجیر موفقیت‌های ترکیه در در حوزه صنایع دفاعی و فناوری داخلی و ملی که به رهبری رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان عنوان کرده و اظهار داشت دانش و فناوری‌های فضایی در شکل دادن به دنیای امروز و آینده انجام شود، حائز اهمیت ویژه است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرد: نیروهای مسلح کشور نیز آموزش‌های لازم را دیده و از آمادگی کامل برای بهره‌برداری از ماهواره برخوردار هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قدرت ترکیه در فضا که پیش از این با پرتاب ماهواره‌های نظارتی و شناسایی گوک‌ترک تقویت شده بود، افزایش خواهد یافت.

گفتنی است پروژه ساخت ماهواره ایمجه از سال 2017 توسط موسسه تحقیقات فناوری‌های فضایی توبیتاک آغاز شده و توسعه یافته است.

این ماهواره که وابستگی ترکیه به خارج از کشور در فناوری ماهواره‌ای را کاهش می‌دهد، 21 فوریه به پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ منتقل شد. کابین انتقال آن نیز توسط شرکت نورس با امکانات کاملا داخلی و ملی ساخته شد.

ماهواره ایمجه که با هماهنگی وزارت دفاع و ریاست صنایع دفاعی ترکیه و با حمایت ریاست استراتژی و بودجه ریاست جمهوری و برنامه توبیتاک 1007 توسعه یافته، پس از اتمام آزمایشات در مدار در اختیار نیروی هوایی کشور قرار خواهد گرفت.

با راه‌ندازی این ماهواره، ترکیه برای اولین بار صاحب دوربین ماهواره‌ای الکترواپتیکال با وضوح فضایی که با امکانات داخلی و ملی ساخته شده، می‌شود. این همزمان با خورشید در ارتفاع 680 کیلومتری در مدار قرار می‌گیرد.

این ماهواره که می‌تواند بدون محدودیت جغرافیایی از سراسر جهان عکس بگیرد، در بسیاری از زمینه‌ها مانند تشخیص هدف، بلایای طبیعی، نقشه برداری، کاربردهای کشاورزی به ترکیه خدمت خواهد کرد.

عمر این ماهواره که می‌تواند برای اهداف عمرانی و امنیتی مورد استفاده قرار گیرد، 5 سال پیش بینی شده است. در این پروژه، دوربین الکترواپتیکال سازگار با فضا برای اولین بار در ترکیه طراحی و تولید شد. ابعاد ماهواره ایمجه که حدود 700 کیلوگرم وزن دارد، 2 متر در 3.1 متر است.

این ماهواره می‌تواند منطقه‌ای به طول 1000 کیلومتر و عرض 16.73 کیلومتر را در یک حرکت ثبت و تصاویر را در ایستگاه زمینی با سرعت ناخالص داده 320 مگابایت بر ثانیه دانلود کند.

*ماهواره بومی ترکیه به فضا رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا