میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

طرز تهیه مینی پنکیک موزی، یک صبحانه ساده و خوشمزه

مینی‌پنکیک موزی یکی از روش‌های درست کردن پنکیک است که طی آن مایه پنکیک با حلقه‌های موز سرخ می‌شود و ظاهر و طعم بسیار جذابی دارد.

تبلیغ در عصر ترکیه

پنکیک یا کیک تابه‌ای نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که مایه آن به صورت خمیری شل است و داخل ماهی تابه روی اجاق گاز پخته می‌شود. پنکیک دستورالعمل‌های پخت متفاوتی دارد؛ اما شیر، تخم مرغ و روغن ازجمله مواد اولیه اصلی برای پخت پنکیک هستند.

به گزارش فرارو، پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود؛ همچنین یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای کودکان است. مینی پنکیک موزی نوعی پنکیک متفاوت است که با موز تهیه می‌شود و به همین دلیل طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به خصوص برای کودکان یک صبحانه یا میان وعده مقوی است.

اگر دوست دارید این مینی پنکیک‌های خوشمزه را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۱ عدد
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
شیر: ۲۱۰ میلی لیتر
روغن مایع: ۲۵ گرم
آرد: ۲۰۰ گرم
موز: ۳ عدد
پکینگ پودر: یک و نیم قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ پنس

طرز تهیه

برای درست کردن این مینی پنکیک‌های خوشمزه، ابتدا تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید، سپس شکر را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ و شکر حل شوند. حالا شیر سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. در آخر آرد و پکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، با الک به مایه پنکیک اضافه کنید و از یک جهت هم بزنید تا آرد حل شود. موز‌ها را پوست و به صورت حلقه‌های کلفت برش بزنید. یک ماهی تابه نچسب را روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود،

سپس هر کدام از حلقه‌های موز را جداگانه داخل مایه پنکیک فرو کنید و داخل ماهی تابه کنار هم بچینید. حرارت را کم کنید تا پنکیک نسوزد. بعد از اینکه یک سمت پنکیک پخت، آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم طلایی شود. در این مرحله مینی پنکیک‌های موزی خوشمزه و مقوی شما آماده سرو است، نوش جان.

مینی پنکیک1

نکات مهم

۱ـ توجه داشته باشید که برای تهیه پنکیک هرگز نباید کف ماهی تابه را چرب کنید. حتما از ماهی تابه تفلون سالم و نچسب استفاده کنید.

۲ـ به شعله اجاق گاز توجه داشته باشید. اگر حرارت اجاق گاز زیاد باشد، پنکیک شما قبل از اینکه بپزد، می‌سوزد و پف نخواهد کرد.

۳ـ سعی کنید نیم ساعت قبل از درست کردن پنکیک حتما مواد اولیه را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد.

۴ـ بعد از اینکه پنکیک‌ها را سرخ کردید، اجازه بدهید دانه به دانه کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را روی هم بچینید و روی آن سس شکلاتی بریزید. اگر پنکیک‌ها داغ باشند، وقتی روی هم قرار بگیرند، خمیر می‌شوند.

۵ـ برای درست کردن این مینی پنکیک بهتر است از موز‌های سالم و تازه استفاده کنید و موز لهیده و سیاه نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا