میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

طرز تهیه موساکا بادمجان خوشمزه و رستورانی

اگر دنبال یک غذای سریع یا بادمجان و گوشت جرخ کرده هستی، مطلب زیر را بخون.

تبلیغ در عصر ترکیه

موساکا بادمجان، یکی یاز غذاهای محبوب یونانی است که ماده اصلی ترکیب این غذا، بادمجان است و در هر منطقه‌ای، ماده خاصی به ترکیب آن اضافه می‌شود.

به گزارش دلتا، طرز تهیه این غذای خوشمزه بسیار راحت است و در یک چشم بهم زدن می‌توانید آن را درست کنید. ما در مجله دلتا، روش پخت موساکا بادمجان را مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم.

مواد مورد نیاز

بادمجان: 700 گرم یا 3 عدد

گوشت چرخ کرده: 300 تا 400 گرم

فلفل دلمه: 1 عدد بزرگ

گوجه فرنگی: 2 عدد متوسط

رب: 2 قاشق غذاخوری

قارچ: 200 گرم

سیر: 3 حبه

آرد: 2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

کره: 100 گرم

شیر: 2 لیوان

نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه موساکا بادمجان

موساکا1

مرحله اول

در ابتدا، بادمجان‌ها را بشویید، پوست‌شان را بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. سپس به حلقه‌های بادمجان مقداری نمک بزنید و یا داخل آب نمک بگذارید. (به مدت 20 تا 30 دقیقه)

مرحله دوم

بادمجان‌ها را بر روی یک پارچه یا دستمال بگذاری تا خشک شوند. سپس، آن‌ها را داخل مایتابه ریخته و با روغن مایع سرخ کنید. توجه داشته باشید که بادمجان‌ها باید به رنگ طلایی در بیایند.

مرحله سوم

پیازها را نگینی خرد کرده و داخل مایتابه بریزید تا کمی تفت بخورند و طلایی رنگ شوند. گوشت چرخ کرده را همراه با زردچوبه و فلفل سیاه به ترکیب اضافه کنید. در این مرحله، گوشت باید به رنگ سرخ در بیاید. به مواد گوشت، رب اضافه کنید تا خوشرنگ شود. در این مرحله می‌توانید، قارچ و سیر را هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس، سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بدهید و نیم‌پز کنید. برای نیم‌پز کردن هم می‌توانید از فر یا آب جوش استفاده کنید. سیب زمینی‌ها باید به صورت لایه لایه ما بین مواد قرار بگیرند.

مرحله پنجم

ظرف یا پیرکس مناسب را بردارید. کف و اطراف ظرف را به خوبی با روغن چرب کنید، سپس سس بشامل را کف ظرف بریزید، یک لایه سیب زمینی بگذارید و مواد را روی آن بریزید. مواد را کاملا یکدست کنید. سپس مجدد سس بشامل روی مواد بریزید و پنیر پیتزا را هم روی آن بریزید.

موساکا بادمجان خوشمزه ما به همین راحتی آماده است. آن را به مدت 30 تا 40 دقیقه، درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا پخته شود. توجه داشته باشید که فر باید از قبل به مدت 10 دقیقه گرم شده باشد.

طرز تهیه سس بشامل موساکا بادمجان

موساکا

برای تهیه این سس، ابتدا یک قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار بدهید. ابتدا کره را ذوب کنید و آرد را به آن اضافه کنید. سپس شیر را اضافه کرده و مداوم هم بزنید تا ترکیب یکدست شود. زمانی که غلظت سس به حد مورد دلخواه‌تان رسید، گاز را خاموش کرده و ادویه جات مورد نظر مانند سیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

امیدواریم دستور پخت موساکا بادمجان، این غذای خوشمزه برای شما مفید باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا