میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

طرز تهیه آش ماست و اسفناج

اگر همین الان دلتان هوس یک آش داغ و خوشمزه کرده است سریع دست به کار شوید و این آش را درست کنید. مطمئن باشید عاشقش خواهید شد!

تبلیغ در عصر ترکیه

«اسفناج باشه، پاییزم باشه آش اسفناج نخوریم؟!»

در فصل پاییز و زمستان هیچ غذایی بیشتر از آش دلچسب نیست! تمام تاروپود بدن آدم را گرم می‌کند! در کنار عزیزان باشد که دیگر چه بهتر!

یکی از خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین آش‌های ممکن پیش روی شماست! برای درست کردن این آش فقط نیم ساعت وقت لازم دارید. حبوبات هم ندارد که با خودش نفخ بیاورد!

مواد لازم:
ماده غذایی مقدار
جو پرک
یک پیمانه

آب مرغ
1/5 لیتر

ماست
یک لیوان

آرد
2 قاشق غذاخوری

اسفناج خرد شده
2 پیمانه

هویج نگینی شده
نصف پیمانه

پیاز برای تزیین آش
به مقدار دلخواه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر
به مقدار لازم

طرز تهیه:
از جو پرک موجود در این آش حتما پی به سرعت آماده شدنش بردید! پس وقت را از دست ندهید و همین الان دست به کار شوید!

تنها ماده‌ای که بهتر است از قبل آن را پخته داشته باشید هویج است که اگر آماده ندارید هم اشکال ندارد. همین اول کار هویج‌های نگینی شده را با مقداری آب بگذارید بپزد تا زمانی که قرار است استفاده کنید دستتان پر باشد!

جو را بشویید و با آب مرغ به مدت ده دقیقه روی گاز قرار بدهید تا جوها باز شوند و کم کم به لعاب بیفتند. بعد از این مدت حتما از روی گاز بردارید و کنار بگذارید.

ماست را به همراه ادویه‌ها و آرد خوب مخلوط کنید. از آب آش که با جو پختید مقداری در ماست بریزید تا یک مقدار شل بشود و بعد آن را به کل آش اضافه کنید. این کار از گلوله شدن آرد جلوگیری می‌کند و همچنین ماست هم به خوبی در آش جای خود را پیدا می‌کند! حالا آش را دوباره روی گاز بگذارید و تا وقتی به جوش بیاید هم بزنید. این نکته‌ی مهمی است چون اگر هم زدن را متوقف کنید ممکن است ماست در آش حالت تکه تکه پیدا کند که این اصلا برای ظاهر آش خوب نیست! بعد از اینکه آش به جوش آمد در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و یک ربع دیگر هم زمان بدهید تا بپزد.

اسفناج‌های خردشده را به همراه هویجی که پخته‌اید به آش اضافه کنید و ده دقیقه دیگر هم به آن زمان بدهید تا بپزد و جا بیفتد. آش اسفناج و ماست شما همین جا و در همین لحظه حاضر است. عطر آن بسیار زیاد و طعم آن خیلی مطبوع است. این را با اولین قاشق که میل کنید خیلی خوب درخواهید یافت!

برای تزیین آش هم از پیازداغ استفاده کنید. پیازی را که داشتید خلالی خرد کرده و سرخ کنید و روی آش بریزید. حتی اگر تمایل دارید از سیر داغ هم در کنار آن می‌توانید استفاده کنید. قطعا هر آشی با پیازداغ و سیرداغ خوشمزه‌تر خواهد شد و در این شکی نیست!

اگر آب مرغ ندارید از عصاره مرغ آماده استفاده کنید. حتی اگر آب قلم آماده هم در فریزر دارید از آن هم می‌توانید بهره ببرید و خوشمزه‌تر هم خواهد شد!

حجم اسفناج بعد از پخت کمتر خواهد شد اگر دوست داشتید آشی پر سبزی داشته باشید می‌توانید میزان آن را بیشتر در نظر بگیرید.

منبع
راهنماتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا