میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

صفر تا صد عناب و خواص آن

آشنایی با عناب و خواص آن، مزایای بسیاری به همراه دارد. به عنوان نمونه شما می‌توانید با مصرف این ماده، خود را از ابتلا به انواع بیماری‎ها در امان بدارید!

تبلیغ در عصر ترکیه

عناب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

عناب، در علوم طب سنتی شهرت بالایی دارد. بسیاری از شما نام این میوه را شنیده‎اید و می‎دانید که برخلاف سایر میوه های طبیعی از محبوبیت زیادی برخوردار نیست.

با این حال، همانند میوه های فصل بهار از جمله زغال‎ اخته، بلوبری و شاتوت، یک سری خواص مفید برای سلامتی شما دارد.

در این مقاله در عصر ترکیه قصد داریم صفر تا صد خواص عناب و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی عناب میوه‎ای است که به لحاظ ظاهری شبیه زیتون به نظر می رسد.

با این حال زمانی که رسیده و قرمز می شود، هم از نظر طعم و از هم نظر بافت، به میوه سیب شباهت پیدا می‎کند. البته ابعاد یک سیب معمولی حدود 20 برابر بزرگ‎تر از عناب به نظر می رسد.

عناب قرمز در بسیاری از نقاط جهان با نام های متعددی شناخته می شود. به عنوان مثال مردم ناحیه اسپانیا، این میوه را به «جنجول» می شناسند.

در برخی دیگر از مناطق آسیای شرقی، عناب را تنها برای اهداف زینتی در مزارع کشت می کنند. در کشورهای آسیایی از جمله چین، عناب بیش تر با اهداف دارویی، درمانی و طب سنتی استفاده می شود.

در بخش شرقی ایران، این میوه منحصر به فرد بیش از هر میوه دیگری تولید می شود؛ زیرا از یک سو جایگزین خوبی برای کسانی است که به دنبال رژیم غذایی طبیعی هستند و از سوی دیگر، فرصت کسب سود زیاد برای کشاورزان این ناحیه از کشور را فراهم می آورد.

عناب قرمز

بررسی کلی عناب و خواص آن

عناب قرمز به عنوان یک منبع عالی از ترکیبات فعال بیولوژیکی و مغذی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول خوراکی بیش تر از آن که به عنوان یک میوه شناخته شود، دارای خواص درمانی است.

علی الخصوص در کشورهای آسیای شرقی و ایران، عناب در زمینه طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. در این بخش از مقاله به برخی از مهم ترین خواص این میوه قرمز اشاره می کنیم.

  • درمان خستگی و بیحالی

عناب در زمینه درمان خستگی بدن، شهرت بسیاری دارد. طور کلی مصرف این ماده، یک درمان طبیعی خوب برای موقعیت‌هایی است که در خستگی عمومی و دوران نقاهت بیماری به سر می‎برید. همچنین عناب برای کودکان، نوجوانان، ورزشکاران و کوهنوردان سرشار از ویتامین و مواد مغذی است.

برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا که با حالت‌های ضعف، خستگی، درد عضلانی و کمبود اشتها همراه است نیز می‎توان عناب خام را مصرف کرد.

عناب رسیده

  • درمان فوری اسهال

از گذشته های دور تاکنون، عناب قرمز یک درمان سنتی برای قطع فوری اسهال، شناخته می شود. حتی برای درمان اسهال عصبی که در نتیجه اختلالات گوارشی یا آلرژی غذایی ایجاد می شود نیز می توان عناب را مصرف کرد. به این منظور توصیه می کنیم عناب را به صورت دمنوش یا پودر شده مورد استفاده قرار دهید.

چند نکته درباره مصرف عناب قرمز که باید بدانید

در ابتدای این مقاله عناب و خواص آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت می خواهیم چند نکته مهم که هنگام مصرف عناب باید به آن توجه کنید را آموزش دهیم. اگر سوال یا ابهامی درباره مصرف این میوه خوش طعم و پرخواص دارید، می توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

  • اولین نکته درباره عناب قرمز این است که می توان آن را به صورت های گوناگون مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال می توانید آن را به صورت تازه، رب، پوره، شربت و خشک شده، آماده‎سازی کرده و به کودک دلبند خود بدهید.
  • از مصرف عناب در دوران بارداری و شیردهی اجتناب کنید، زیرا ممکن است مواد معدنی آن وارد بدن فرزندتان شود. درنهایت ممکن است باعث آلرژی در رگ های عروقی کودک شما شده و مشکلات ثانویه ایجاد کند. همچنین پیش از اینکه عناب را به کودک خود بدهید، مطمئن شوید که او به این میوه آلرژی ندارد.
  • عناب قرمز اگر تازه مصرف شود، دارای خواص بیشماری است. به همین جهت نیز توصیه می کنیم آن را تا حداکثر یک هفته پس از خرید، مورد استفاده قرار دهید.

منبع
عصر ترکیه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا