میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

سريال سفر برلک: روايت حمله ارتش عثماني به مدينه / تنش جديد عربي – تركي رخ مى دهد؟

تبلیغ در عصر ترکیه

در میان فهرست بلند سریال های رمضانی شبکه های ماهواره عربی نام یک سریال از هم اکنون بیش از سایرین مورد توجه قرارگرفته و می تواند ارایه دهنده روایتی جنجالی و پرحاشیه در محیط در حال تنش زدایی خاورمیانه باشد: «سفر برلک»

«سفر برلک» ساخت شبکه MBC به بازخوانی روایت محاصره شهر مدینه و کشتار و مهاجرت اجباری ۴۰ هزار تن از ساکنین این شهر در جریان یورش ارتش عثمانی به شبه جزیره عرب در ۱۹۱۶-۱۹۱۴ میلادی اختصاص دارد.

عرب ها معتقدند در جریان جنایت سفر برلک، علاوه بر کشتار و مهاجرت اجباری ساکنین مدینه، بسیاری از میراث تاریخی خاندان پیامبر به ویژه آثار اسلامی موجود در شهر مدینه توسط سربازان عثمانی به سرقت رفت که بسیاری از آنها امروزه در موزه ها و مراکز فرهنگی ترکیه به نمایش گذاشته شده است. «سفر برلک» می تواند زمینه ساز احیای شکاف های عربی-ترکی این بار در قالب یک سریال تلویزیونی باشد.

انتظار می رود گروه های متمایل به جریان اخوان المسلمین در جهان عرب واکنش سرسختانه ای را در قبال قصه این سریال از خود نشان دهند. این در حالی است که بسیاری پخش این سریال را در تعارض با سیاست تنش زدایی ماه های اخیر ریاض-آنکارا قلمداد کرده و خواستار جلوگیری از پخش آن هستند.

قرار گرفتن ۷ بانک از ترکیه در میان ۵۰۰ بانک ارزشمند جهان
بخوانید
عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
نواندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا