میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

ساده‌ترین راه برای پاک کردن آرایش چشم‌ها

متخصصان پوست‌ومو بارها و بارها تاکید کرده‌اند که قبل از خواب شبانه حتما باید آرایش صورتمان را پاک کنیم، اما همه ما می‌دانیم که پاک کردن محصولات آرایشی مخصوص چشم‌ها مثل ریمل و خط چشم ضدآب واقعا به‌سادگی پاک نمی‌شوند.

تبلیغ در عصر ترکیه

با این‌حال، تکنیک‌هایی مثل پاک‌سازی مضاعف و استفاده از پاک‌کننده‌های روغنی مخصوص آرایش می‌توانند به‌آرامی و با اثربخشی مطلوبی تمامی ذرات آرایشی مخصوص چشم‌ها را از روی چشم‌های شما پاک کنند.

اگر شما دنبال راهکاری برای پاک کردن آرایش چشم‌ها می‌گردید که باعث تحریکات پوستی نشود، حتما این راهکارهای ساده را امتحان کنید.

1. از آب میسلار استفاده کنید

قبل از این‌که روند پاکسازی چشم‌ها را شروع کنید، مقداری از آب میسلار را روی پنبه بریزید و سپس از آن برای پاک کردن ذرات آرایشی روی چشم‌ها کمک بگیرید. این کار باید چند بار تکرار شود تا همه ذرات آرایشی از ناحیه چشم‌ها جدا شوند.

اگر می‌خواهید که از واسطه‌ بهتری نسبت به پنبه‌های ساده استفاده کنید، پدهای مخصوص پاک کردن آرایش می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. بعضی از محصولات آب میسلار هم حاوی ترکیبات آلوئه‌ورا و اسید هیالورونیک هستند و مزیت‌های بیشتری نسبت به محصولات ساده دارند. این فرمولاسیون آبرسان به تجزیه ذرات آرایشی کمک می‌کند و شادابی و طراوت مطلوبی به چشم‌ها و پوست صورت شما می‌بخشد.

2. از پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید

اگر آرایش چشم‌های شما بیش‌ازحد غلیظ و چسبناک است (مثل ریمل‌های ضدآب)، پاک‌کننده‌های مخصوص محصولات آرایشی می‌توانند گزینه‌های باکیفیت و مناسبی برای شام باشند.

فرمولاسیون دو‌ـ‌فاز این پاک‌کننده‌ها براساس ترکیب آب و روغن شکل می‌گیرد و درنتیجه هم چشم‌ها را با کیفیت خوبی پاک می‌کنند و هم ذرات چسبناک و روغنی را جدا از بافت چشم‌ها جدا می‌سازند.

برای استفاده از این پاک‌کننده‌های آرایشی مخصوص باید پد ساده یا پنبه ساده را به محصول پاک‌کننده آغشته کنید و بعد آن را به‌آرامی روی چشم‌ها بکشید. این کار باید به‌آرامی و با دقت تکرار شود تا زمانی که هیچ ذره‌ای از ترکیبات آرایشی روی پد یا پنبه پاک‌کننده باقی نماند.

3. چشم‌ها را بشویید

وقتی که 2 مرحله قبلی انجام شد، باید تمام صورت را به‌خوبی بشویید. شوینده‌های مخصوص صورت که حاوی اسید گلیکولیک هستند، اثربخشی لایه‌بردار ملایمی و مناسبی دارند.

اگر پوست شما خشک است، باید اجازه بدهید که این شوینده حدود 1 تا 2 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و سپس صورت را آبکشی کنید. شوینده‌های حاوی آلوئه‌ورا هم پاکسازی عمیقی را برای پوست به انجام می‌رسانند و چربی‌های طبیعی پوست را هم از بین نمی‌برند. وقتی که استفاده از شوینده تمام شد، بهتر است از سرم و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست شما در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

2 نکته تکمیلی برای پاکسازی چشم‌ها

1. وقتی که چشم‌ها را با کمک پد یا پنبه به آب میسلار آغشته کردید، حدود 15 تا 20 ثانیه منتظر بمانید تا چشم‌ها کمی خیس شوند. اگر لازم است حتی بیشتر از 20 ثانیه منتظر بمانید و بعد به‌آرامی پد یا پنبه را روی چشم‌ها بکشید. محصولات آرایشی سنگین و غلیظ معمولا با این ترفند راحت‌تر از بافت چشم‌ها جدا می‌شوند.

2. به‌طور کلی بهتر است از ریمل‌هایی استفاده کنید که قابل شست‌وشو هستند زیرا ریمل‌های ضدآب درنهایت به مقداری فشار اضافی برای جداسازی از بافت چشم‌ها نیاز دارند، درحالی که همین فشار اضافی به‌مرور زمان به چشم‌های شما آسیب می‌رساند.

منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا