میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

زلزله ترکیه و رفتار زیبای سلبریتی‌ها

تبلیغ در عصر ترکیه

سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور ترکیه، به جای انتقاد از دولت و دست زدن به اقدامات جنجالی و نمایشی، کاروان‌های کمک رسانی خود را از طریق نهادهای رسمی به منطقه فرستاده‌اند.

زلزله دهشتناک ترکیه جان هزاران نفر از مردم این کشور را گرفته و 13 میلیون و پانصد هزار نفر، تحت تاثیر این بلای عظیم قرار گرفته اند. امدادگران به صورت شبانه روزی در حال آواربرداری هستند و علاوه بر خود نیروهای دولتی و داوطلب در ترکیه، صدها نفر از کشورهای دیگر نیز به ترکیه رفته و در حال تلاش هستند. اما در این میان، سلبریتی ها نیز نقش مهمی بر عهده گرفته اند و برای کمک به مردم، دست به کارهایی زده اند که در نوع خود بی نظیر است.

زمانی برای پایان حسادت و رقابت

چهره های مشهور، غالباً در حال رقابت هستند و از هیچ فرصتی برای کنار زدن رقیب، گذشت نمی کنند. به همین خاطر، حسادت، رقابت و حتی صرف هزینه های کلان برای تخریب رقبا در دنیای سلبریتی ها، امر مرسومی است و تقریباً، در اغلب حوزه ها، هیچ فرد مشهوری حاضر نیست که فرد دیگری را به عنوان مسئول و پیشاهنگ و پیشگام قبول کند. اما ظاهراً در ترکیه و در مورد زلزله اخیر، اتفاق جالبی روی داده و سلبریتی ها حاضر شده اند به جای آن که به صورت فردی وارد صحنه شوند، کل کار را به یک نفر بسپارند. خلوق لونت (هالوک لونت)، خواننده مشهور ترکیه در این ماجرا نقش مهمی ایفا کرده است.

هالوک لونت که هواداران میلیونی دارد و در جامعه ترکیه محبوبیت فراوانی کسب کرده، با تاسیس یک نهاد مدنی و انسانی به نام «انجمن احباب» (AHBAP Derneği) توانسته مهم ترین کانون برای گردآوری کمک های مالی هنرمندان، سوپر استارها و سلبریتی های ترکیه را به وجود آورده و هر هنرمند و قهرمان و چهره مشهوری که بخواهد به یاری زلزله زدگان بشتابد، با او وارد ارتباط می شود.

او دیروز اعلام کرد: «خوشبختانه هنرمند عزیز و محبوب ما آجون ایلی جالی، محموله های سخاوتمندانه ای در اختیارمان گذاشته تا به دست مردم برسانیم».

لونت اعلام کرده که ایلی جالی، یکصد تریلی آب معدنی و 5 میلیون قطعه کمکی شامل لباس، مواد غذایی و دیگر لوازم مورد نیاز زلزله زدگان را به منطقه می فرستد.

با توجه به گرانی عجیب گازوئیل در ترکیه و کرایه بسیار سنگین حمل بار با تریلی های سنگین، پیش بینی می شود که هزینه و ارزش مالی محموله های آجون ایلی جالی، به چندین میلیون دلار برسد.

این نمونه ای از یک رفتار بسیار سخاوتمندانه و بزرگمنشانه است. خود ایلی جالی که چنین کار بزرگی انجام داده، نه لازم دیده به شهرهای زلزله زده برود و کنار مردم عکس بگیرد و خودنمایی کند، نه با مصاحبه و جنجال، بر سر کسی منت گذاشته است. او کمک های خود را در اختیار انجمن احباب گذاشته و از آنها خواسته که هر چه سریع تر با هماهنگی ستاد دولتی مدیریت مقابله با حوادث، آب و غذا و لباس، به دست مردم رسانده شود. به همین سادگی و بدون هیچ گونه غوغا و نمایش خاصی!

لونت همچنین این اطلاعات را در مورد کمک های انسانی دیگر هنرمندان مشهور ترکیه به اشتراک گذاشته است: «بازیگر عزیز ما کوانچ تاتلی توغ، اولین کسی بود که با ما تماس گرفت. او 200 هزار لیره کمک کرد و همچنین گفت که در مورد ترانزیت و تدارکات، از ما حمایت خواهد کرد. سپس فوتبالیست عزیز ما مریح دمیرال تماس گرفت. او یک میلیون لیره کمک مالی کرد. سپس برادر عزیزم مراد تماس گرفت و برایمان 326 هزار دلار فرستاد. مراد هاکان نیز برایمان 200 هزار لیره فرستاد. فوتبالیست افسانه ای هاکان بالتا و همسرش دریا بالتا 300 هزار لیره فرستادند و مصطفی جسلی هم 200 هزار لیره فرستاد. همین که مبالغ آنها در حساب نشست، امره کیلینچ هم برایمان 150 هزار لیره فرستاد، بوراک دنیز هم 150 هزار لیره فرستاد، ادیس گروگولو از فامیل های من 400 هزار لیره فرستاد و ما هم خیلی سریع این مبالغ و محموله ها را به دست مردم می رسانیم».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
تسنیم

1 دیدگاه

  1. کاش در کشور ماهم با دزدان واختلاسگران عزیزمان هم همین کار را که پلیس ترکیه کرد میکردند فقط همین چند چوب ویا باتوم را میزدند کاشکی کاشکی
    نظر شما چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا