میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

روغنی که در ژاپن به عنوان غذای سالم شناخته می‌شود

دانه کنجد یکی از غذا های گیاهی ست که نه تنها غنی از روغن (در حدود پنجاه درصد) و پروتئین ( درحدود بیست درصد) است بلکه لیگنان هایی از جمله سیسمین و سیسمینول در حدود 5/1 درصد دارا می باشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

از مهمترین خواص تغذیه ای روغن کنجد می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد فشار خون، کاهنده چربی خون و خواص ضد آلترواسکلروز اشاره کرد.

دانه کنجد یکی از غذا های گیاهی ست که به عنوان غذایی سالم و سنتی در کشور های خاور میانه و ژاپن استفاده می شود. دانه کنجد نه تنها غنی از روغن (در حدود پنجاه درصد) و پروتئین ( درحدود بیست درصد) است بلکه لیگنان هایی از جمله سیسمین و سیسمینول در حدود 5/1 درصد دارا می باشد.

اسیدهای چرب غالب موجود در روغن کنجد اسید اولئیک (43در صد)، اسید لینولئیک (35در صد)، اسید پالمیتیک (11در صد) ، اسید استئاریک (7 در صد) هستند که اسید لینولئیک و اولئیک بیشترین مقدار این ترکیبات را شامل شده که از اسیدهای چرب مفید برای بدن محسوب می شوند.

روغن کنجد تا حد زیادی در برابر تخریب اکسیداتیو مقاوم است و حاوی مقادیر مختلفی از ویتامین E (60-40 میلی گرم در100 گرم ) و لیگنین های با خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد که برای دفع مسمومیت رادیکال های هیدروکسی و پروکسی مفید می باشد. از مهمترین خواص تغذیه ای روغن کنجد می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد فشار خون، کاهنده چربی خون و خواص ضد آلترواسکلروز اشاره کرد.

منبع
بهداشت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا